Mitas guldkorn

Alla inlägg under februari 2010

Av Marita "Mita" - 12 februari 2010 22:23

ja jag lyckade få i Famous lite mat förut och även medicinen.Han var faktiskt lite piggare och vi gick en sväng runt kvarteret.Ingen blir gladare än jag.  

Nu väntar jag på omröstningen i Let´s Dance,härligt med samba dans ikväll.

Har sån huvudvärk så det blir gonatt sen utan läsning ikväll.

 


Good Night Comments



Av Marita "Mita" - 12 februari 2010 15:59

då menar jag att lura en hund att ta medecin som inte vill äta överhuvudtaget. Har man två bortopererade tänder plus ont i halsen och svårt att svälja.Ja vad gör man? För att få bort infektionen så måste pencillinet ner. Bisolvon som är slemlösande och en pytteliten tablett krossade jag och mulade in i en liten pannkaksbit.Famous älskar ju pannkaka så det gick faktiskt bra. Men sen blev det tvärstopp med pencillintabletten som är rätt stor.På nåt konstigt sätt så lyckades han få i sig pannkaksbiten, men tablett pulvret blev kvar. Till sist så kokade jag ris och sen gjorde jag välling.Det är också två saker som han gillar.Lätt att svälja tänkte jag.

Så jag blandade ihop välling,ris och pyttesmå pannkaksbitar i en skål och rörde om med tablettpulvret.

Först så nosade han bara och vände bort huvudet,kände väl lukten av tabletten. Men till sist så åt han med viss tvekan upp det som var i skålen. Nu får vi se hur det går senare i kväll,  

Peppe och jag gick en sväng till Konsum förut, och då träffade vi en hundkompis, så dom lekte en stund. Jag hade glömt köpa helggodis i går när vi handlade.Det måste man ju ha till fredagsmyset.

Ikväll blir det tacotubs med tillbehör, ska smaka så gott.

  

 

Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 12 februari 2010 09:11

nej inatt har jag legat och lyssnat på Famous, han låter som han ska kvävas ibland, och då flyger jag upp.Det är det sega slemmet som han får upp.Det blev ingen gonattkissning för honom igårkväll.Han orkade inte. Nu på morgonen fick jag ut honom i trädgården i alla fall till sist. Men ingen mat vill han ha,och jag som hade lagt pencillin tabletten finfördelad i den.Nu får jag se hur jag ska lyckas locka i honom den.Det är inte lätt för han har väl så ont i munnen och halsen.

Ja det är ett pysslande. Ska gå en sväng med Peppe nu,han måste ju få sitt också. Han är förresten så bekymrad vad det gäller Famous,det luktar väl blod, och sen när han hostar upp slemmet.Peppe går stora omvägar förbi.  

Vi hörs......

 

free myspace comments

Av Marita "Mita" - 11 februari 2010 22:38

är lite för trött nu känner jag,och sen ska jag försöka få ut Famous och kissa lite. Men vi hörs i morgon.

Natti...

 


Good Night Comments



Av Marita "Mita" - 11 februari 2010 21:24

hämtade hem Famous förut,inte mycket med honom. Vi fick hjälpa honom ut till bilen och baxa in honom där.Nu har han legat och sovit hela tiden. Det var en kraftig halsmandel inflammation han hade.Den har tydligen smygit sig på och utvecklats med full kraft sista dagarna.Sen tog dom tandsten och opererade bort två tänder som var dåliga. Nu är det pencilin och slemlösande tabletter som gäller. Bara hoppas nu att det blir bättre.Det kan ta tid och har han otur så kan det bli kroniskt.Men nu tar vi en dag i taget och hoppas på det bästa.

Jag sitter här och tittar på Svenska hjärtan. Köpte den dvd-boxen för ett tag sen,och nu ska jag njuta av hela serien. Den är underbar tycker jag.

   

Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 11 februari 2010 15:54

ja det blir det när man bara har en hund hemma. Åkte iväg med Famous förut vid lunchtid. Dom ville ha kvar honom och göra en riktig undersökning. En lättare nedsövning så dom kan gå ner i halsen och titta ordentligt. Att han var trött och medtagen såg dom,han hade även lite hög temp. Nu ska jag snart åka och hämta honom, så får vi se vad dom säger.

 

free myspace comments

Av Marita "Mita" - 10 februari 2010 14:01

ja när jag gick iväg tidigare på förmiddan med Peppe så kikade solen fram,och det var ju en glad överaskning. Men det drog lite småsnålt från norr så helt skönt var det inte.

När vi kom hem så gömde jag godis i trädgården,Famous var med en stund,men sen ville han in igen. Han ser så ynkligt ut, inte den glada spralliga hund som man är van med. Peppe ser lite fundersam ut.

Jag har helt kommit av mig, ingen lust att göra nånting.Men tog i alla fall tag i den stora strykhög jag samlat på mig.Varje gång tänker jag samma sak,hur kan det bli så mycket så fort.  

Nu ska jag gå ut och hämta posten, tog ett par bilder på prommenaden förut med mobilen.....

Gick förbi det gamla mejeriet som dom håller på och river. Mycket snö som hänger ner där.Men det är väl förhoppningsvis ingen som kommer gå där nära husväggen,

 

Vårat vattentorn "Svampen" som den kallas, en turistattraktion på sommaren,att åka upp och titta på utsikten och ta en fika.

Jag har den utsikten här också när jag sitter och skriver. Vi bor så pass nära.     

Av Marita "Mita" - 10 februari 2010 09:08

ska jag vara ärlig så är det jobbigt just nu. Men man ska väl inte gnälla så länge man kan stå upp. Fast det tar hårt att hassja fram i snömodden, har så j-a ont i bäckenet igen. Mer värktabletter,och man blir så trött och orkar inge känns det som.

Jag har ringt till djurkliniken och fick en tid i morgon. Han hostar och rosslar inte lika mycket,men han ligger och sover hela tiden.Han som brukar vara så sprittande glad och med på allting. Men det är klart, man vet ju själv att man blir trött om man inte mår bra. Han åt i alla fall pyttelite i morse.

Nu ska jag ta Peppe på en prommenad, ute är det grått och bara nån minus grad.Ingen snö i alla fall. Det är ju positivt,  

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards