Mitas guldkorn

Alla inlägg under februari 2010

Av Marita "Mita" - 28 februari 2010 12:15

det kommer bara över mig,sen har jag väldigt ont också. Det gör väl sitt till. Så jag luckar igen ett tag får vi se....

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Av Marita "Mita" - 27 februari 2010 22:55

när man ser Anna Bergendahl. Hon är söt som spunnet socker,och hennes röst är speciell. Fast jag vet inte vad man ska säga om festivalen. Den känns inte lika rolig som tidigare,eller är det mig det är fel på?

Har zappat lite mellan OS och en film på SF-kanalen.Gick inte så bra i OS,var kanske inte väntat heller.

Ikväll åt vi hamburgare och jag är fortfarande så mätt,och förskräckligt törstig blev jag. I morgon ska jag testa ett nytt recept med kassler.Blir det bra kan jag lägga ut det.

Det slaskade stora lapphandskar förut men nu har det slutat.Inget som la sig på marken i alla fall.

Nu är det dags för gonattläsningen........

 


Good Night Comments



Av Marita "Mita" - 27 februari 2010 12:45

ja det är riktigt gråväder. Jag ser inte Svampen (vårat vattentorn ni vet) när jag tittar ut genom fönstret.Det är alldeles som ett tjockt vitt dis i luften. Blött och smutsigt när man kör uppåt stan.Jättestora vattenpölar,och då är det bara början än.Undrar hur det blir när det drar igång ordentligt.

Vi har varit på Stadium (outlett) 30-70 % utförsäljning. Jag skulle titta efter en jacka,men det blev gubben som hitta en istället för 300 spänn. Jag har alldeles för ont i foten för att ha nån riktig lust att gå runt och leta. Ett par joggingbyxor blev det i alla fall.

Jag lovade receptet på tacotårtan,så det kommer här. Det finns ju många varianter,den här är lätt att göra inte så många ingredienser.

Sen kan man ju variera med olika tillbehör efter tycke och smak.

                    

Myspace Comments, Funny Comment Codes, Animations, Comment Glitters, Glitter Graphic s, Pictures, Graphics for your myspace profile and myspace comments at superhotfile .com
                                   VARM TACOTÅRTA    UGN: 200 gr,

       Mjuka tortillas varvat med tacokryddad köttfärs

            och krämig piladelphiaost - gott och fredagsfestligt.

                                        800 g nötfärs

                                        2 påsar tacokrydda

                                        1 ask philadelphiaost (200g)

                                        förpackning mjuka tortillas (stora)

                                        1 påse riven tex mex ost.

          1.Bryn köttfärsen.Tillsätt tacokryddan och ca 1 dl vatten.

             Rör om och låt vätskan koka in,tillsätt färskosten och

             blanda om tills den smält ut.

         2. Lägg tortilla på  en bakpappersklädd plåt. Strö på

             lite av kötfärsen.Lägg på en ny tortilla och mer

             köttfärs. Varva sen tortillas och köttfärs. Översta

             lagret ska vara köttfärs.

         3. Toppa med riven ost. Gratinera tills osten har fått färg,

             ca, 20 min.

            Servera med salsa,cremefraiche och dom tillbehör man

            tycker om.Sallad icke att förglömma.

  

      

Av Marita "Mita" - 26 februari 2010 22:26

som vanligt så är dom otroligt duktiga,en del mer än dom andra.Men alla kämpar på.

Ikväll åt vi tacotårta,det är så gott. Jag kan lägga ut receptet i morgon.

Det blev Gudrun som åkte ut,hon hängde ju på gärsgårn förra gången också.Hon är härlig och bjuder verkligen på sig själv.

Nu ska jag släppa ut Peppe i dimman och diset för gonattkissningen.Otroligt vilket väderomslag.Tänk om det kunde få fortsätta så här lite lagom sakta och töa nu.Ingen mer vinter nu tack.

Suss gott.....

 

 

sweet dreams

Av Marita "Mita" - 26 februari 2010 14:06

av mitt bullbak.Tog mig i kragen och bakade bullar idag.Det har ju varit helt slut i frysen på bullar ett tag.Har man bullar så finns det alltid nåt till kaffet om det dyker om nån oanmäld,  

Jag har redan klämt i mig en,kunde inte låta bli.

Vad ska man säga om vädret då? Jo igår kväll snöade det,men i morse så var det regn och plusgrader.Det finns ju både för och nackdelar med omslaget.Varmt och behagligt jämfört med kylan vi haft. MEN.. ishalka på vägarna,då kan man hålla sig för skratt.Det har redan varit mycket avåkningar. Sonen Peter med familj tänkte åka upp till husvagnen och vara där under helgen.Vägen dit upp är väl inte rolig nu,långtradarna brukar stå på tvären i backarna där.Nu får man vara orolig igen,  

Peppe har varit ute och knatat med husse, nu ligger han på sängen och har lite långtåkigt tror jag.Men nu är jag klar med bullbaket,så jag kan pyssla lite med honom.

Hallå Peppe,har du gömt dig?

Jaha matte jag är vaken,ska vi leka nu?    

    

Friday Graphic #33


Av Marita "Mita" - 25 februari 2010 22:34

vad ovanligt eller hur? Hoppas det inte kommer lika mycket som sist. Jag skulle se på OS förut efter jag duschat.Så jag la mig på sängen hos Peppe,det var så mysigt att ligga så rätt som det var så sov vi gott båda två. Vaknade efter nån timme när gubben kom in och frågade om OS var intressant,  Jag klev upp och gjorde i ordning te och satte på Svenska hjärtan i stället.

Imorgon bitti så kommer sotaren,och gubben kom på att källar trappen inte är skottad efter sista snöfallet.Så han är ute och gör det nu,lite småtjurigt.  

Ska släppa ut Peppe och kissa gonatt,sen blir sängen och läsa ett tag i tjocka härliga boken.

Appropå det så har ju bokrean börjat idag.När vi var och handlade på Maxi så hade dom lagt upp massor med böcker och bjöd på kaffe och smörgås. Men ska jag titta på böcker så ska jag inte ha gubben med mig utan gå själv. För han har inget tålamod att gå och titta på böcker. Han har inget intresse av att läsa.Hade det gällt fotboll så vore det en annan sak,  

Suss så gott nu......

 







Av Marita "Mita" - 25 februari 2010 13:16

det är torsdag,vädret är mulet,men uppehåll än så länge. Till kvällen har dom utfärdat en klass ett varning.Det kan komma upp till femton cm nysnö.Jag hoppas dom har fel, det räcker ta mej tusan nu.

Vi har varit och handlat,det är ju torsdag,gubben är ledig,så vi får hjälpas åt med städningen sen. Jag var helt slut efter att ha haltat mig runt i affären. Så nu har jag suttit här en stund och vilat och kollat lite på era kommentarer. Nehej, klockan drar iväg så lika bra att dra igång med städningen,jag får väl ta dammningen. Fast jag har ingen lust med nånting,det segar sig fram.Nu blir jag så där tråkig igen,så lika bra att jag slutar innan ni tröttnar på mig...  

 

Thursday Graphic #8


Av Marita "Mita" - 24 februari 2010 23:19

tänk att jag lyckades pricka in och se för en gångs skull när Sverige tar guld. Jätteroligt för dom,man blir riktigt glad för deras skull.

Men nu ska jag ta ut Peppe och kissa gonatt.Sen går vi och lägger oss och läser en stund.Ja jag läser och han ligger bredvid och snusar.Han behöver lite närhet nu.

Natti,natti.....

 






Skapa flashcards