Mitas guldkorn

Alla inlägg under februari 2010

Av Marita "Mita" - 9 februari 2010 22:51

nej Famous har legat på sängen och sovit och hostat emellanåt. Han brukar annars vara med när vi kör med aktiveringsleksakerna och vara ivrigast. Ikväll fick vi göra det ensamma jag och Peppe.Pyttelite kvällsmat åt han,sen var det sängen igen. Så vi har legat där tillsammans,och jag la en fleecpläd över honom för han darrade ibland,jag tänkte att han kanske frös.

Imorgon ringer jag till djurkliniken och pratar med dom,får vi se vad det blir.

Nehej, dags att krypa i säng. Jag har läst ut boken och känner inte riktigt för att börja på nån ny ikväll.

Så det får bli god natt på en gång i stället...

..

Av Marita "Mita" - 9 februari 2010 13:13

 

första gången på två månader. Kändes lite konstigt och obekvämt med vänsterhanden. Inte lätt att backa ut från garageinfarten,det är ju så trångt nu med dessa snövallar.Trodde jag skulle fastna,  Men ut kom jag till sist. Jag skulle inte så långt, bara en sväng till Mega och kolla efter läderstövlar,och kanske nån billig jacka. Men jag hittade såklart ingenting. Läderstövlar som är lite mer rejäla, varmfodrade och med lite refflade sulor så det inte blir så halkigt.Men det fanns bara högklackade tunna stövlar med alldeles släta sulor. Det funkar ju inte. Så jag får väl gå i mina gamla ett tag till.När man går med hundarna så behövs det lite mer rejält på fötterna.

Lite orolig för Famous, gammelvovven, han har hostat på ett konstigt sätt och fått upp slem.Han verkar lite trött och hängig,får ha lite koll på honom.

Idag ska gubben besikta sin lilla "pluttbil" som han har i jobbet,hoppas den går igenom,  

Idag är det gråväder som gäller,lagom kallt med bara nån minusgrad.


Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 8 februari 2010 22:39

det brukar gubben undra, när jag ibland sitter kanske en timme och pratar. Ja inte vet jag,men tiden bara rinner iväg och man kanske har mycket att prata om.

Ikväll var det ingen som brydde sig eftersom jag var ensam hemma och kunde surra bäst jag  ville.

Tidigare på dan så fick jag besök av Amanda och Ida.Det är ju alltid roligt, men sen när mamma Fia sa att dom skulle åka hem så ville inte Amanda. Hon är inne i en trotsperiod så det är inte lätt. Till sist så kom dom iväg efter en del kämpande.

Sonen Peter kommer få fulla häcken när han ska vara hemma och vara pappa ledig i ett halvår. Antar att han kommer vara här en hel del.  

Nehej, nu ska hundarna kissa gonatt, sen blir det sängen och läsa en stund.

 


Good Night Comments





Av Marita "Mita" - 8 februari 2010 12:10

det var mer sol förut,men nu håller den på och försvinner, så lik fint som igår blir det inte.Men det är rätt skönt ändå ute. Gick en långprommis förut med vovvarna.Knäppte några bilder med mobilen.

Här är nya rondellen vid Rejmes, tidigare var det en väldigt olycksdrabbad korsning där. Blev otroligt bra tycker jag.

Bakom träden till vänster skymtar man Rejmes, där jobbar Fia, Amanda och Idas mamma.,

Jag går ofta runt här med hundarna,lagom prommenad.

Jag trampar upp gångar till hundarna i trädgården,dom tycker det är bekvämt och bra att strosa runt i. Nu får jag besök, vi hörs,          

Av Marita "Mita" - 8 februari 2010 08:57

ja det har tydligen smygläckt från ett rör under diskbänken.

Golvet buktade upp sig lite för nån vecka sen,och det första jag sa till gubben var att det måste vara en vatten skada.Nej men det trodde inte gubben,han kollade under diskbänken och drog fram kylskåpet. Men det syntes ingenting.Ok var väl bara så att limmet släppt från underlaget,hmm...

Jag är ju den typen som inte kan släppa sånt här utan går och oroar mig, tills gubben tröttnar på mitt tjat, och får göra en grundligare koll. Det gjorde han igårkväll, efter sporten var slut på tv,n.Typiskt honom,  

Ja vad fick han se,jo det var fuktigt från ena röret,och har smådroppat ner,hur länge det vet vi inte. Han tog isär och kollade,det saknades en packning. Vi bytte diskbänk för två år sen,den som satte ihop rören borde väl ha sett det då tycker man. Jag ska inte nämna nåt namn. Men det kan inte ha läckt hela tiden,det borde ha märkts tidigare.

Ja nu står en fläkt där och sprider varmluft. Men det blir till att riva upp och titta hur det ser ut under golvet.  

Ja usch ja,är det inte det ena så är det andra när man bor i hus.

Nej, nu ska jag ge mig ut med hundarna. Verkar bli skapligt väder idag med. Bäst att passa på och njuta,

 

 

Myspace Comments, Funny Comment Codes, Animations, Comment Glitters, Glitter Graphic s, Pictures, Graphics for your myspace profile and myspace comments at superhotfile .com

Av Marita "Mita" - 7 februari 2010 22:48

den är förresten slut nu, så då blir det hopp i säng. Det är nybytt i sängarna härligt.Stjärnklar kväll, så det blir nog en kall natt.

 


Good Night Comments



Av Marita "Mita" - 7 februari 2010 17:24

trött men nöjd sitter jag här,efter en hel eftermiddag ute i friska luften. Men det är klart, mycket gående i snö det känns, så det får man väl lida för.

Hundarna har sprungit en hel del, men det är lite för mycket snö på vissa ställen.Konstigt nog så är det Famous,gammelvovven som  plöjer ut i det värsta. Medans Peppe står och tittar på. Ser kul ut när dom  följer efter husse som spårar upp,och dom ska gå precis i hans fotspår.

Nu har jag faktiskt fuskat med en äppelmunk till kaffet när vi kom hem.Guuud så gott det var. Kaffet smakar underbart när man varit ute.

Gubben sitter och kollar på fotboll, jag ska ladda för en slappar kväll i soffan sen.

Lite bilder från eftermiddan som jag tog med mobilen.  

 

Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 7 februari 2010 13:01

ja det måste jag säga, det är riktigt skönt ute. Solen värmer pyttelite,och talgoxen sjunger, kan det bli bättre?

Vi var iväg förut med hundarna och gick,nu är det för mycket snö för att kunna ge sig ut i terrängen så vi får gå på skogsvägarna.

Peppe har doppat huvet i snön och letat harskit,  

Famous ser oskyldig ut, men han gillar också det, ännu bättre med älg och hästskit tycker han.

Fick koppla upp hundarna för det kom folk och gick längs vägen, och man vet ju inte om dom är hundrädda. Peppe gillar att springa fram och hälsa.Han tror nämligen att han ska bli bjuden på godis.

Utsikten från trädgården på baksidan.Dröjer nog innan nån vill sitta där och fika.

Nehej, ska fortsätta med maten. Vi ska åka ut på landet sen och kolla hustaket. Köttfärslimpa med bacon står på menyn idag.

Ha de gott,       

 

Myspace Comments, Funny Comment Codes, Animations, Comment Glitters, Glitter Graphic s, Pictures, Graphics for your myspace profile and myspace comments at superhotfile .com

Ovido - Quiz & Flashcards