Mitas guldkorn

Alla inlägg under februari 2010

Av Marita "Mita" - 4 februari 2010 12:21

igår kväll så strulade det hela tiden.Jag satt och skrev ett inlägg, så skulle jag knata runt hos er en sväng.Men det var driftstörningar och databasen kunde ej nås,så jag gav upp till slut.Därför blev det inget gonatt till er. Idag står det igen att det är driftstörningar och att dom jobbar på det, så rätt som det är så kanske det försvinner igen. Men då vet ni vad det är.

Vi har lyckats skotta oss fram över den höga snövall plogbilen fixade till här i morse. Så sen har vi varit och handlat, lika bra att passa på när inte gubben ska ut på jobb. Sen får vi hjälpas åt med städningen,tänk vad smidigt och fort det går när man är två. Fikat har vi gjort,min lunchlatte måste jag ha.Gubben köpte en semla till kaffet, men duktiga jag tog en smörgås i stället.Sportbröd, väldigt nyttigt,  

Det flyger lite flingor i luften,men blir det inte mer än så här gör det inget, nu får det för fasiken räcka,

Nehej, dags för hundarnas lunchprommis,

Vi hörs hoppas jag.....

  

Av Marita "Mita" - 3 februari 2010 08:35

ja idag får vi känna på snöovädret vi också. Snön står på tvären och det driver igen. Dom varnar för att ge sig ut på vägarna om man inte behöver. Kan tänka mig att i sydsverige är det mycket värre med snödrev och blåsten.

Fick knappt upp grinden när jag skulle hämta tidningen och släppa ut hundarna för morgonkissningen.Dom kom snabbt in igen.Mina afrikanska lejonhundar gillar hellre sol och värme.Vem gör inte det förresten  

I vilket fall som helst så måste vi ut igen för bajsrundan. Har druckit ur påtåren,men längtar redan efter förmiddags latten.

Ta det försiktigt om ni ska ut i trafiken!

 

Visit <a href=SweetComments.net" /> 

Av Marita "Mita" - 2 februari 2010 22:53

Nu blir det ligga på spikmattan och läsa boken,

 

Myspace Comments

Av Marita "Mita" - 2 februari 2010 21:43

ja nog är det så. Jag skulle inte beställa nånting ur Jotex vårkatalog,inte nu i alla fall. Så den hade jag lagt undan. Igår kom det ett erbjudande, 50 % rabatt på valfri vara. Nej sa jag och la ihop det med reklamen,ska inte ha nåt.

Lite senare i gårkväll så fick jag se att reklambunten var borta. Då minsann så kände jag att jag måste nog ta och fundera lite på det där.Så nu ligger rabatterbjudandet på köksbänken och bara väntar.Behöver faktiskt ett nytt överkast.  

Bokspegeln kom idag, och jag har kollat lite snabbt och redan hittat två böcker som jag vill läsa.Rena julafton att titta igenom den,jag älskar att läsa.

      

Av Marita "Mita" - 2 februari 2010 15:44

ja tung och seg i huvudet har jag varit idag. Men jag sov  väldigt bra i natt sen jag legat på spikmattan i går kväll. Kanske för bra,därför jag fick ont i huvudet.  Men nu är det bättre som tur är. En lugn dag kan man säga, och det är rätt skönt att ta igen sig efter helgens ståhej, även om det var roligt.

Det som är mindre roligt är att det snöar av och till, och det behöver det inte göra. Gubben kom hem förut och gav sig upp på en stege och skottade ner massor av snö från altantaket. Risk att det kanske braschar,  Till sommaren får han nog lägga om det,för det börjar bli dåligt.

Jag har blivit utmanad av Systeryster att lägga in en bild på mig. Ok, efter att jag varit och snyggat till mig, (precis som det skulle göra nån skillnad) så fotade jag mig själv. Inte det lättaste,körde med själutlösaren, mycket bilder som gick bort kan jag säga,hi,hi. Men man får ju bjuda på sig själv.Man blir inte vackrare än man gör sig,  

  

 Ni ser Peppes huvud nere i hörnet,han undrade vad matte höll på med .

Nu utmanar jag den som vill, att lägga ut en bild på sig.Jag tycker det vore kul,och vi är ju ändå gamla bloggkompisar,så det vore kul att se er också.

 

free myspace comments

Av Marita "Mita" - 1 februari 2010 22:39

ja en stund i alla fall,medans jag läser ett kapitel i boken. Kanske jag kan sova bättre sen. Det snöade rätt bra förut när vi gick med hundarna.Vi gick förbi grusplanen,där har dom plogat bort snön och börjat med fotbollsträning mitt i vintern. Herregud vilka höga snövallar det var,ja vallarna är höga på många ställen. Otäckt när man kommer i gathörn och sikten nästan är obefintlig.Dom får börja köra bort snön på fler ställen snart.

Nehej dags för hundkissning sen ner i bingen....

 

Myspace CommentsMyspace

Av Marita "Mita" - 1 februari 2010 16:30

finns kvar av den Burgundiska köttgrytan sen igår så jag behöver bara koka lite ris till. Vad skönt,  

Nu har det börjat snöa igen, det har ju varit uppehåll hela dan, så jag trodde det skulle kunna fortsätta så. Men icke...

Jag har provat spikmattan,man ska ju börja med 10 minuter,sen hade jag en handduk emellan så det gick bra.När jag blir van så ska jag ta bort den,så det blir full effekt. Det kändes helt ok,och man blir alldeles avslappnad och en skön trötthetskänsla. Ska prova ikväll när jag lägger mig och läser,kanske blir så trött att jag somnar ifrån boken,  

Ikväll blir det Familjen annorlunda och sen Spårlöst, nu till riskokningen,

förresten en liten bild på mina strumpor och gosiga fåskinnstofflor. Nu får jag banne mig inte glömma att ställa undan dom så inte Peppe får tag i dom och mumsa på ullen.

  

GlitterLive.com" src="http://i341.photobucket.com/albums/o383/glitli/hug/09.gif" border="0" alt="" />

Av Marita "Mita" - 1 februari 2010 09:07

ja idag ska jag inte göra så mycket.Förutom hundprommenader och lite aktivering med hundarna. Jag har ju inte hunnit med dom lika mycket i helgen,så jag måste gottgöra dom lite.Men dom var rätt trötta i går kväll.Gick knappt få liv i dom när dom skulle ut och gonattkissa,    

På marknaden i fredags blev det inte så mycket handlat.Det var för kallt om fingrarna att plocka fram plånboken,man blir ganska valhänt. Till och med marknadsknallen som jag köpte maknadsgodis av,han var så stel om fingrarna kraken att han tappade påsen när han höll på att fylla den.

Men jag köpte i alla fall fjorton par strumpor för 100 kr,med olika motiv på. Sen ett par nya fårskinnstofflor och lite mjukt tunnbröd.Så lite shoppat blev det i alla fall.

I går när alla barnen var här så fick jag förutom blommor och presentkort även en Yantramatta och en kudde. Dom vet att jag har funderat och varit nyfiken på en sån,men inte kommit till skott att köpa nån. Så dom tyckte väl att nu var det dags för mamma att få en sån.Jag ska prova den idag, verkar lite vasst, så jag fegar nog och lägger en handduk emellan först.

  

Idag är det minus 8 grader och det har snöat i natt,och skulle fortsätta lite då och då under dan. Behöver jag säga att man börjar bli lite less nu?

Nehej, bylta på med kläder och ut en sväng innan kaffet.

 

Skapa flashcards