Mitas guldkorn

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Marita "Mita" - 26 april 2010 16:19

ja det har varit riktigt skönt trots att solen inte varit framme riktigt.

18 plusgrader,härligt. Vi har varit ute hela dan. Jag har sopat och krattat gräsmattan det sista som var kvar. Det kommer jag få lida för i morgon,men det är så roligt att göra vårsnyggt i trädgården. Man får ta lite i taget.

Peppe gick in och la sig på sängen förut,det är hårt att vara ute och hjälpa matte.Han älskar att bära grenar och pinnar.Ja han gillar även att gnaga på dom.

Nu ska jag göra i ordning fiskgrytan,sen blir det duschning och hem till ett par gamla arbetskamrater lite senare. Det kommer bli mycket surrande och gott fika.

Ha en fin vårkväll,  

 

Spring Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 26 april 2010 13:11

ja det börjar så fint,sen bullar molnen upp sig. Men det är i alla fall varmt,ca, 15 grader.Inte illa. Tidigare på förmiddagen så åkte vi iväg till favoritstället. Idag följde Peppes bästa kompis Lukas med.

Dom rejsade runt så det rök i fjolårsgräset.

Dom har varit kompisar sen dom var små,aldrig några problem.

Två trötta hundar var det sen. Så Peppe snusar så gott här bredvid mig.

Men som sagt solen börjar försvinna mer och mer,men finns bara värmen kvar så är det ok. Jag håller på och tvättar vinterjackor och hänger ut.Vi går ju snart in i Maj,helt otroligt. Inget grönt än på rosorna,så det är sent. Till Valborg så brukar jag ha klippt dom.  

Peppe på en sten borta vid ridhuset,så fort han ser en så måste han upp på den. Bra utsikt antagligen.

Jisses vad han springer med benen nu i sömnen,drömmer nog om sitt rejsande förut.      

 

Ovido - Quiz & Flashcards