Mitas guldkorn

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Marita "Mita" - 2 april 2010 23:25

innan jag slog på datan ikväll,har gått runt hos några av er,men nu släcker jag ner igen och går och knyter mig.I morgon blir de full fart igen,

Natti,natti...

 

free myspace comments

Av Marita "Mita" - 2 april 2010 12:41

lite lagom småputtrig dag,med lagomt småpyssel.

Gubben har tagit fönstren på utsidan,så nu kan man se ut igen,känns genast fräschare.

Jag har plockat bort ljung och tallris ur blomlådorna,under tiden gick Peppe runt och letade godisbitar.Sen lekte vi med hans älskade bläckfisk,rätt som det var så fick han ett sånt där tokryck,eller glädjefnatt kan man lugnt säga. Han for runt i trädgården och slängde med leksaken. Men gräsmattan är inte gjord för att rejsas runt på än,så geggig som den är efter all snö.Ni kan tänka er hur lortig Peppe blev.Så det blev till att ta ut en hink med vatten och tvätta leriga tassar. Sen när han kom in så hoppade han direkt upp i sängen och kurade ihop sig bland kuddarna.Tur han var rentvättad då,  

Jag har bakat bottnarna till påsktårtan som jag brukar ha. Ska lägga ihop den sen med den underbart goda citronkrämen.

  

Jag har lånat bilden från kryddburken 

Vi ska ta en sväng till gravarna och göra påskfint på eftermiddan,sen får vi se vad det blir,kanske biltvätt,det skulle verkligen behövas.

 


Funscrape.Com

Ovido - Quiz & Flashcards