Mitas guldkorn

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Marita "Mita" - 14 april 2010 22:33

ja det har jag sett.Igår  var det sädesärlan,den lilla pigga pippin som jag bara är så förtjust i.Den var bara ett par dagar senare än vanligt.

Idag var det tussilago som dök upp i dikeskanten på min och Peppes prommenad.Som små solar i det grå fjolårsgräset.  

Nu ska jag natta mig,känner att det är dags för det. Gubben sitter och sparkar fotboll,och det kan han gott göra,ha,ha.Ska be han att dra ned ljudet för gud vad högt det är på.

I morgon är det dags för scinting av min onda fot.Det kommer ta flera timmar sammanlagt med väntetider emellan.

Natti och suss gott.....   

 


Funscrape.Com

Av Marita "Mita" - 14 april 2010 18:46

helt otroligt,man kan klara sig utan att blogga en hel dag,  

Jag har varit ute mest hela dan utom när jag varit inne och lagat mat.På förmiddan var jag och Peppe borta vi Munkatorp,favoritstället. Han strosar runt och det finns jättemycket goa dofter att undersöka.Jag sitter på gammal mossbeklädd trädstam och bara är.Lyssnar på fågelkvittret och det är så skönt i solen.Sen blir det godissök och leta efter matte.Det gillar han verkligen.

Ja sen när vi kom hem så satt vi och fikade ett tag,då ringde sonen Peter som är pappa ledig med Amanda och Ida och frågade om vi ville komma och fika där sen på eftermiddan.Och det ville vi.

 

Här står Peppe och spanar på sandlådan,i våran trädgård,det sitter en katt utanför och retas. 

Ja sen åkte vi hem till Amanda och Ida,och där var det full fart,men Ida somnade och sov så gott i vagnen.

Pappa hade fullt upp med Amanda som älskar att sitta på axlarna.

Ja så dagen har rullat på.Nu är det kväll och det blir att sitta och slappa i tv soffan.Peppe ska få mat sen kommer han att sova gott.

Vad har ni gjort i finvädret idag då? 

   

betty boop hugs

Ovido - Quiz & Flashcards