Mitas guldkorn

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Marita "Mita" - 18 februari 2010 23:10

nej det är tydligen svårt att ladda om,och det kan man kanske förstå. Anja var nöjd,och skönt hon klarade att stå på benen,vilken tjej.

Såg på vädret förut och det var ju inte så roligt precis. Herregud så mycket snö som ska komma,var ska man göra av den till slut.Det är ju nog höga vallar nu ute vid gatan.

Nej nu skippar jag OS-tittandet för ikväll,bättre att lägga sig och läsa en stund.

Natti o suss gott.....

 

Myspace Comments 

Av Marita "Mita" - 18 februari 2010 17:07

det väntas ju en hel del snö och blåst,iskalla vindar är det redan.

Känns skönt att det är städat och klart, då kan vi ta helg tidigt i morgon. Jag ska iväg och klippa mig i morgon,äntligen. Ringde och beställde tid förut. Ser snart ut som en urskogstamejjävel,  

Snart sista svängen med Peppe vovven,husse får ta Famous på en kortare tur runt kvarteret. Han ligger på min säng med en fleec filt på sig,han tycker det är så skönt.

Sen blir det pannkaks gräddning, mums,  

 

Myspace Comments

OS laddning i kväll !

Av Marita "Mita" - 18 februari 2010 12:18

den bästa stunden på dagen,och kaffet smakar som bäst då.Ja förutom morgonen förstås.Vi har varit till Willys som omväxling,passade bra eftersom jag skulle ut till djurkliniken som ligger åt det hållet. Jag skulle handla lite mer våtfoder till Famous.Det är ett extra välsmakande och näringsrikt foder på burk.Man rör ut i vatten till lagom konsistens. Perfekt att blanda penicillinet i. Famous tycker det smakar gott och slickar i sig. Han blir väl så bortskämd nu och vill inte ha sin vanliga mat.  

Ni skulle se Peppes min och hur förorättad han ser ut när jag håller på med Famous och pysslar och lirkar. Han skulle nog gärna slicka i sig den maten om han fick. Jag får klappa om honom lite extra och ge en annan godbit istället. Visst har hundar känslor och kan känna sig avundsjuka,det tror jag i alla fall.

Torsdag innebär att gubben är hemma och kan hjälpa mig med städningen. Jag kan dammsuga, även om det gör ont.Slipper jag så är jag glad för det.  

Ta gärna en kopp om ni tittar in här...  

  

Av Marita "Mita" - 18 februari 2010 00:01

så det blir inte mycket skrivet här. Det gick i alla fall bra att ge Famous penicillinet och hungrig var han också.Även febern har gått ner.Nu finns det hopp om livet,jag som trodde det värsta.

Men hörrni, vilken otäck vurpa Anja Pärsson gjorde,fick hjärtat i halsgropen.Tur hon klarade sig så pass i alla fall,helt otroligt.

Nej nu blir det gonatt för ikväll,tittar in hos er i morgon istället.....

 

Visit <a href=SweetComments.net" /> 

Ovido - Quiz & Flashcards