Mitas guldkorn

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Marita "Mita" - 15 maj 2010 21:57

nej men herregud,sommarvädret kom idag och helt plötsligt ska allt göras. Gubben körde igång med att såga ner töjor som blivit dåliga under vintern. Under tiden var jag iväg med Peppe och gick våran sväng i skogen.

En tung fuktig luft var det idag,fast det blev bättre framåt eftermiddan. 32 mm tömde jag ur regnmätaren,så nog är det blött i markerna.Fint för gräsmattan.

Det var riktig fart på gubben så det var bäst att hänga på.

Han ska gräva bort stubben där sen. Lägga på mer jord och så gräs. Sen fram med terass tvätten och göra rent uteplatsen och altan.

Gräsklipparen hade han framme och trimmern också. Kan säga att Peppe tyckte det var lite väl mycket oljud ett tag.

Han stod uppe på altan och såg lite bekymrad ut,måste ni hålla på så där?

Min outfit idag, ser ut som jag håller på och målar,  Det blev så varmt sen att jag bytte om till shorts,men dom vita benen ska jag skona er ifrån.

Ja det gällde att ligga i och inte sitta och slöa. Jag tror alla grannar nästan höll på ute med nånting. Tänk vad finvädret lockar ut alla. Det blev mycket avbrott med prat här och där.

Mycket blev det gjort i alla fall,men en miss av gubben.

När han satte i det stora parasollet så glömde han att skruva fast spärren.Gissa vad som hände?

Det blåste en hel del på eftermiddan, så när vi hade varit inne och hämtat fikat och kom ut, då hade parasollet lyft och låg långt ut på gräsmattan. Kraschat!   

Gissa att gubben såg lång ut i ansiktet. Så nu blir det att köpa ett nytt. Känns så jäkla onödigt, för det var inte gammalt.

           

Rent blir det med terass tvätt

Så här har vi suttit och käkat pizza ikväll. Orkade inte laga nån mat.Det fanns överhuvudtaget inte på kartan för mig.

Peppe han ligger nöjd och belåten efter maten och sussar så gott.

En helt underbar försommarkväll är det,det är nu man njuter som mest.

Men nu vill min kropp bara inta ryggläge och läsa en stund innan John Blund kommer.     

   


Fantasy Comments



Ovido - Quiz & Flashcards