Mitas guldkorn

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Marita "Mita" - 4 maj 2010 15:43

det är en fröjd att gå med Peppe på stan. Vi får många beundrande blickar,ja vi kanske är synd att säga,det är Peppe som dom beundrar såklart. Han trippar fram så glatt och håller sig nära mig.Ibland är det nån som stannar och frågar vad det är för ras.Några vet att det är Rhodesian ridgeback och dom tycker han är så fin med sin gyllenbruna färg och ridgen på ryggen.

Han satt så fint och väntade när jag gick in och handlade på hälsokost och sen Wasakonditoriet. Ja dom har dörren öppen så jag har koll på honom hela tiden.Annars skulle jag aldrig lämna honom ensam.

 

Tänkte sitta ute och fika på eftermiddan men fasiken det blåste rakt in i vindskyddet,inga varma vindar precis.

Sonen Stefan kom förbi och fikade.Han jobbar natt nu ett tag,och är ledig på dagarna.Trevligt att sitta och surra lite.

Ikväll blir det Potatisgulasch med chorizo.Gott och lite värmande i snålblåsten.  

 

free myspace comments


Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 4 maj 2010 09:24

på om jag ska ta en tur upp på stan och ta med Peppe för lite stadsträning. Behöver gå in en sväng på hälsokost och köpa nånting mot förkylning. Känner att det svider i halsen,och jag vill inte bli förkyld.Det vill man väl aldrig i och för sig.

Mulet är det,men ingen frost i natt i alla fall.

Jag har tvättat håret,så jag måste blåsa till lockarna. Det är konstigt egentligen,vilket besvär det blir med permanentat hår. Man vill ju inte se ut som en krulltott så då är man tvungen att dra ut lockarna,  

Så det ska jag göra nu,sen får jag se om det går att backa ut bilen.

See ya.......

 

Have a Great Day Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Ovido - Quiz & Flashcards