Mitas guldkorn

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Marita "Mita" - 19 mars 2010 23:07

nu åkte Willy ut ur Lets dance,gud så skönt.Inte för att jag har nånting emot honom,men det hade varit fruktansvärt konstigt och orättvist mot dom andra om han gått vidare till final.

Nu kan man se finalen med glädje nästa fredag.

Sonen ringde förut och sa att resan upp till Sälen och Lindvallen hade gått bra.Då kan oroliga jag vara lugn.

Det har börjat blåsa en hel del,knakar i huset.

Snön töar rätt bra nu,  

Dags att blåsa lite sömngrus på er,nu går jag och lägger mig,natti.....

..


Funscrape.Com

Av Marita "Mita" - 19 mars 2010 15:46

ja vad säger man om alla hundbajshögar som kommer fram nu.Det verkar vara extra besvärligt att ta upp efter sin hund på vintern när den sätter sig i snöhögarna.

Jag blir rent ut sagt så förbannad på den slöheten,eller bekvämligheten som det är.Det ska väl inte vara så förbaskat svårt att kröka rygg och ta upp.Under alla dessa år som jag haft hund kan jag ärligt säga att jag aldrig missat nån gång.Jag ger mig själv en eloge för det. Men det sitter i ryggmärgen att ta med bajspåsar.Jag tror jag banne mig har påsar ligger i varenda jackficka,även i handväskan.

Ok,ibland kan det vara långt mellan hundlatrinerna,men då får man väl bära med sig påsen. Hur kul är det att trampa i skiten? Inte alls roligt att stå och göra rent skorna.

Så alla ni hundägare,är ni duktiga och tar upp efter eran hund?

    

Nog med skitsnacket, det är ju fredags kvälls mys på gång snart.Vad ska ni hitta på för gott att äta? Jag hade inga idéer på något avancerat,så det blir fläskkotletter med klyftpotatis och bearnässås.Det duger gott.

På förmiddan så smällde vi i oss brownies med vaniljglass till fikat när min före detta jobbarkompis var här och vi satt och surrade.Det lägger sig fint runt midjan,  

 

Glitter Text Maker




123Friendster.Com

Av Marita "Mita" - 19 mars 2010 08:43

igårkväll satt jag och mumsade på en skorpa till teet.Kände plötsligt att jag bet på något hårt.Vad tror ni det var? Rätt gissat,en plomb som hade lossnat.Skit också,  jag som ska till tandläkaren i April på en vanlig undersökning,och har varit så glad att ingenting har rasat i munnen under det här året sen jag satte in kronorna.Jaha,så var det dags igen.Hoppas det går att fixa utan allt för stort hål i plånboken.

Igårkväll var jag så trött att det blev sängen tidigt för mig,jag låg och läste ett tag,sen blev det gonatt.

Vaknade mitt i natten av en vägskrapa som dundrade förbi,jisses vad rädd jag blev först,hela huset vibrerar ju.

Det töar på bra ute,det är både för och nackdelar,för gud så mycket vatten det blir,men så här blir det ju när all snö ska väck.

Gubben stack iväg på jobb förut, så det är tyst och lugnt i huset.

Sonen Peter kommer förbi sen och ska hämta våran gps.Dom ska upp till en stuga nånstans i Sälen och stanna ett par dagar. Dom firar ju 10 år tillsammans,så jag hoppas dom får det härligt där uppe tillsammans med barnen. Amanda har ju sina små skidor med,Ida får åka i pulkan.

Jag brukar ju alltid oroa mig när mina nära och kära ligger ute på vägarna,så jag hoppas resan går bra.

Nehej, jag ska ju få fika besök på förm, så det kanske är bäst jag snyggar till mig lite.  

 


Funscrape.Com

Ovido - Quiz & Flashcards