Mitas guldkorn

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Marita "Mita" - 21 juni 2010 21:01

ursäkta svordomen, men jag har förbannat och svurit över en mörkblå handduk,  

Gubben hade vunnit en stor frottéhandduk på lotteri i helgen. Väldigt mjuk och och fin,och väldigt mörkblå. Så jag tänkte att det är bäst och tvätta den med enbart mörka kläder. Den tanken var ju bra,bara det att det råkade vara med en svart tröja som blev alldeles full med små noppror från handduken. Visst kan frotté ludda av sig lite grann,men så här mycket har jag aldrig sett.

När jag tog ut den ur tvättmaskinen så blev jag alldeles blåluddig om händerna. Den skulle inte jag vilja torka mig med efter duschen,  kalla mig gärna "blå jungfrun"

Tröjan har jag rollat och rollat massor av gånger,lite bättre är det, men långt ifrån bra.

Vems är då tröjan? Gubbens såklart, men han har inte sett den än.

Jag får väl köpa en ny, ja,ja, man kan inte ligga på topp jämt.

Latten intogs inte i vindskyddet på förmiddan, blåste lite för kallt. Så jag satt på altan i stället.

Blodtrycket var ganska bra idag, men eftersom det hoppar lite väl mycket upp och ner, ska jag fortsätta kolla ett tag till.

Jag såg vädret förut,och dom var inte säkra på om det skulle bli så  bra till helgen,. Men dom ändrar sig ju hela tiden så hoppet finns ju än om en fin Midsommar.

Nu vart jag sugen på en glass. Tror jag ska ta mig en Summer dream,

Ha det gott...........

  

Av Marita "Mita" - 21 juni 2010 09:05

ja om jag får önska så vill jag ha lite mer värme, men inte över 25 grader,och sen svaga vindar. Det vore perfekt, men idag är visserligen solen framme,fast det blåser lite småkyligt.

Nu ska jag snart åka till vårdcentralen och kolla blodtrycket, det ligger lite för högt, så det ska kollas under en tid nu.

Sen åker jag till Granngården och handlar lite tuggben och annat till Peppe. 

Efter det så blir det nog en stor latte i vindskyddet förhoppningsvis,  

Ha de.......

 


Skapa flashcards