Mitas guldkorn

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Marita "Mita" - 20 juni 2010 18:14

jag tog lite sovmorgon idag,ja både jag och Peppe. Gubben stack iväg vid sjutiden,sista dagen på Örebrocupen. Sen får han nöja sig med fotbollsVM.

Jag åkte med Peppe och gick på strandprommenaden nere vi Hjälmaren. På förmiddan var det riktigt fint väder,soligt och skönt.

Mer molnigt och lite svala vindar på eftermiddan.

Peppe står och kollar in en liten minipudel som gläfser åt honom. 

Vad stöddar du upp dig för,jag kan käka upp dig i en liten munsbit om jag vill,ha,ha.. men inte värt besväret. 

Nej så tänker han säkert inte, min Peppe han är så snäll och backar hellre om det börjar hetta till.

Jag har inte gjort mycket idag, förutom lagat mat. Slappat kan man säga att det kallas för. Till och med en liten tupplur på eftermiddan tog jag mig.

Sen när jag kvicknade till,så ställde jag mig och strök en stund.Det är ju inget jobbigt,och tankarna kan fara fritt medans man står där.

Nu sitter Peppe och kollar på mig, tycker nog att det börjar bli dags för lite kvällsmat.

Så de ska jag fixa till honom. Men först ska vi köra lite hjärngympa med aktiveringsbrickorna.

Lite senare ikväll ska jag faktiskt kolla på en repris serie,Cleo. Den gick för några år sen, och jag tyckte den var bra då,får se om jag tycker samma sak nu.

   

 

Glitter Text Maker

Ovido - Quiz & Flashcards