Mitas guldkorn

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Marita "Mita" - 2 juli 2010 22:22

visst njuter man nu, lagom varmt har det varit idag, lite lagom vind,och lagomt med små molntussar på himlen. Mycket lagomt var det,*ler*

Åkte hem till sonen Peter på eftermiddan, och jag hade med mig Peppe så han skulle slippa ligga inne i värmen.  Dom har ju två katter och ett lågt staket,så jag satte fast honom i en lina vid ena äppelträdet, där låg han så skönt i skuggan.

Gubben kom farandes också, han kände väl doften på den goda rabarberpajen som Peter hade bakat.

Ja där blev vi kvar ända fram till kvällen, när det blev dags att åka hem och ladda grillen.

Amanda poserar i solhatten, Ida ville inte ha sin,hon drog av den hela tiden.

  

 Hon knatade runt med lära gå vagnen, dröjer nog inte länge förräns hon tultar runt själv.

Farmors älsklingar 

Amanda ska bjuda av pappas paj,inte så lätt, Ida hon bara ler mot kameran,hon gillar att bli fotad,

Gubben och Peppe tar igen sig efter fikat,  idag har Peppe ett blått fint bandage.

Sen när jag åkte hem så hörde jag ett skrapande ljud nånstans bak under bilen,och jag tänkte att NEJ, vad är det nu för nånting?

Så när jag kom hem la jag mig på alla fyra och kikade under bilen. Där satt det en pinne fast på nåt vis mellan bakhjulet och stänkskärmen,så jag drog loss den. Då kom gubben och undrade vad jag höll på med. Han hade åkt hem lite före mig med jobb bilen.

Ja är man bil mek, så är man,  

Så här trött var Peppe när han la sig på sängen och lyckades få in kudden perfekt under huvudet,

Mattes lillgubbe....

Nöjd och belåten och mätt och trött är jag också,har suttit och njutit i den sköna sommarkvällen.,

Ha det gott alla.........     

 

 

Av Marita "Mita" - 2 juli 2010 09:41

solen tillbaks igen för fullt, det blir en ute dag, Nu först ska jag ge Peppe pencillinet och byta bandage,sen hänga ut tvätten.

Efter det så åker vi hem till sonen Peter och barnen. Han skulle göra rabarberpaj till fikat, låter mumsigt,  

Ha en fin solig dag..........

 

Summer Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards