Mitas guldkorn

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Marita "Mita" - 23 juni 2010 21:48

när jag hade gått Peppes middagstur så tog jag och putsade köksfönstren och satte upp sommargardinerna.

  

Sen satt jag en stund med min latte och funderade på om jag skulle baka lite också. Så då gick jag in  och drog igång med det.

När man ändå håller på och har ugnen igång så är det lika bra att baka mer än en sort.

Det ska egentligen vara cocos på dom här, men jag är inte så förtjust i det, så jag tar strössel istället.

Sirapsdrömmar, lättbakade,så det gick snabbt.

Jag kunde klappa mig på axeln och säga att nu Marita har du varit sååå duktig.  

Jag smällde i mig tre kakor på raken förut till kvällsteet, hoppsan,   Till kvällsmat åt vi ost och skinkmakaroner, så nog har jag fyllt på kalori förrådet. 

Ha de..........     


Free Orkut and My Space hugs Graphics Glitters

Av Marita "Mita" - 23 juni 2010 13:32

 

nej den gubben går inte, att lura mig och köpa Belgiska jordgubbar till priset för svenska. 

När jag hade handlat klart på Maxi och gick ut därifrån så stod det en tjej och sålde jordgubbar. Ja hon har stått där ett par veckor nu. Idag hade hon även "svenska jordgubbar".

Dom belgiska kostade 35 kr och svenska 50 kr.  Det var bara det att dom svenska såg precis ut som dom belgiska. Lika stora, och då menar jag riktigt stora och alla i samma storlek. Inga svenska ser ut så där,och inte tänker jag betala 50 kr för falska jordgubbar.

Så det bidde dom belgiska, men på Midsommarafton hoppas jag få tag i svenska.

  

Idag har jag tänkt att putsa köksfönstret och byta till sommargardiner. Får väl se hur det går med den saken,  

 

Hot Comments 

Skapa flashcards