Mitas guldkorn

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Marita "Mita" - 17 juni 2010 21:39

härligt väder idag, och jag har varit ute hela dan nästan, även Peppe.Nu är han så trött och ligger och snarkar här på sängen,det rycker i tassarna, han är väl ute och springer och leker i drömmen.

Jag duschade honom förut på eftermiddan,han gillade det inte.Stod som en krökt märla längst in i hörnet på duschen.

Men jädrar vilken fart det blev på honom när han kom ut.

Först så skakade han av sig allt vatten på mig,sen ut som ett sput på gräsmattan och skuttade runt.

Han har ju så kort päls att han torkar rätt fort.

  

Här ligger han i solen och njuter. Mjuk och len i pälsen och doftar så gott.

Även jag har legat och njutit i solen.

  

Gäller att passa på.Ska tydligen bli sämre väder till helgen, men nästa vecka blir det bättre igen, så Midsommar verkar bli riktigt fin.

När jag gick med Peppe förut ikväll, så hade dom lite roliga aktiviteter borta vid fotbollsplanerna. Bla, ponnyridning för småbarn. Ponnyn var bara lite större än Peppe,jättegullig.

Peppe blev lite fundersam och visste inte hur han skulle bete sig,  

 

 

Hot Comments 

Av Marita "Mita" - 17 juni 2010 12:17

ja det vet vi ju alla att det är dyrt att gå till tandläkaren. Men ack så nödvändigt ibland. Man har ju kommit upp i den "mogna" åldern när lagningarna börjar rasa.

Idag lagade jag två gamla fyllningar, 1700; men sen har jag ju bitit sönder en tand för inte så länge sen. Där tyckte tandläkarenatt det skulle vara bäst att sätta dit en krona.Det skulle löna sig i längden,eftersom förmodligen skulle det inte hålla så bra med en vanlig lagning. Så snart är man uppe i samma summa som en krona skulle kosta.

Nu har jag kommit upp så pass i summa att det kostar "bara" 2700; halva priset mot vad det skulle kosta.

Min tredje krona,så man börjar bli rätt värdefull i munnen,  

Underbart väder idag,sitter ute i vindskyddet, och njuter,latten är urdrucken och golven städade jag förut när jag kom hem från tandläkaren. Så nu ska jag bara passa på att gotta mig i solen. Sämre väder är ju på ingång, vad annars, det är ju helg snart.

Kanske drar jag igång projekt duscha Peppe sen, passar ju bra när han kan ligga ute i solen och torka. Men det är inget han gillar precis,  

Ha det gott!!!

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Skapa flashcards