Mitas guldkorn

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Marita "Mita" - 14 juni 2010 21:50

precis när jag kom hem från frissan så kom det en skur,alldeles mörk blev himlen.Sen drog det bort och solen kom tillbaks,så det blev en underbart fin kväll.

Ja frissan blev bra om jag får säga det själv,

Det blev lite kopparslingor och även smala ljusa,så nu är man sommarfin,  

Jag skulle be att få med mig lite hår hem i en kasse så jag kunde slänga det på blomlådorna,klart jag glömde det.Så nu får man börja samla. 

I natt sätter jag mig på vakt i trädgården och spanar in blomtjuven,(tror jag)  

Peppe kan ju följa med....

Men han ser rätt trött ut,så han vill väl helst sova sängen,

    

Av Marita "Mita" - 14 juni 2010 09:02

ja det undrar jag. För nån dag sen så såg jag att det var borta några blomklasar på en pelargon,men tänkte att det var väl nåt tillfälligt.

Men igår när jag gick runt och vattnade så såg jag att alla pelargoner hade själva blommorna avknipsade. Bara stjälkarna kvar och bladen. Det är ju jättetråkigt, jag älskar pelargoner och har ganska många,och utan dom vackra blommorna så känns det riktigt sorgligt. Nu undrar jag såklart vad det kan vara för djur som gör så där,och enbart gillar pelargoner. Rådjur borde väl ta mer än enbart blomman, och harar gillar dom pelargoner? Är det nån som har nåt tips, så hör av er,snälla!

Nu ska jag ta Peppe och åka upp på stan, våran sociala runda, och kolla folklivet.

På eftermiddan ska jag iväg och fixa håret,lite ny färg och klippning. Behövligt, ja,ja,mensan...  

Ha de.......

 

GlitterLive.com" src="http://i234.photobucket.com/albums/ee252/augp/monday/001.gif" border="0" alt="" />

Skapa flashcards