Mitas guldkorn

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Marita "Mita" - 6 juni 2010 12:27

ja det är min melodi idag,fast inte medvetet så klart,för så roligt är det inte att hålla på och torka.

Jag var iväg och handlade mjölk och tidning förut,och då köpte jag äppelmunkar till fikat.

Jättekaffesugen var jag och komma ut och sätta mig under parasollet med tidning och latte.

Bara det att jag spillde ut all skummad mjölk först,gissa hur mycket det blir när det rinner över bänken och in under brödrosten.Tur inte kaffet var ihällt,nu räckte det med att skumma ny mjölk.

Sen när jag satt med kaffet och avnjöt äppelmunken så drällde jag en stor klick kladdigt äppelmos på linnet och shortsen. När man biter i munken så pyser det liksom ut och far iväg om man har otur,hi,hi.

Yvonne man kan inte äta äppelmunk heller utan att vare sig slicka sig om munnen eller fingrarna,jisses så kladdig man blir,men gud så gott,lägger sig fint på muffinsmidjan,  

    

Nu sitter jag här och försöker njuta så mycket jag kan av solen,för frampå eftermiddan hotar dom med åsk och regnskurar, uch!

Men dom kan ju ha fel också,hoppas det.

 

enjoy sunday

Skapa flashcards