Mitas guldkorn

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Marita "Mita" - 27 maj 2010 20:49

ja det har gått i ett hela dan nästan,och det känns i kroppen, helt slut. Så nu ska jag bara sitta här,och njuta mitt te och titta på tv.

Jag åkte ju till Maxi på förmiddan, trodde det skulle vara lite folk där.Men icke,parkeringen var knökfull,berodde lite på också att dom höll på och asfaltera en del av den.

Flera stora turistbussar stod där också,och när jag kom in i affären så vimlade det av japaner,japaner,ja dom ploppade upp lite varstans.

Sen var det kö i kassan,och japanerna hade ju inte storhandlat precis så dom fick tålmodigt stå där och vänta.

Efter lunchen så åkte vi hem till gubbens brorsa som har ont i ena foten och behövde hjälp med lite saker.Sonen kom också med småtöserna som jag fick underhålla,eller man kan säga att dom underhöll mig,  

Sen åkte gubben iväg till hästen,dom håller ju på och kör in den.

Själv drog jag igång med att städa medans Peppe låg helt utslagen på sängen och sussade.

Sonen hade förresten varit ute på Media Markt,inte alls så mycket folk då,så han fick tag i det han skulle ha till halva priset.Man kan lugnt säga att han var nöjd,  

Nu ser jag på festivalen, måste ju heja på Anna och hoppas hon går vidare,

   

Nu sjunger Danmark och jisses vad det blåser i håret på dom,  

Ha de, som dom säger i Norge....  

Av Marita "Mita" - 27 maj 2010 09:16

ja det är riktigt fint än så länge, blommorna behöver  få ta igen sig efter allt regn som kom,dom bara hängde alldeles tunga av allt vatten.

Nu står det handling på programmet,sen blir nog att åka iväg och fika hos gubbens brorsa,sonen Peter och barnen ska dit också.

Hörde på radion att ute i Mariebergs köpcentrum var det långa bilköer,och har varit det sen inatt.

Det öppnar ju ett nytt stort mediacenter,Media Markt,sen öppnar samtidigt Elgiganten nytt.

Otroliga priser,folk är som tokiga.Skulle aldrig falla mig in att köa i flera timmar så där.

Först sitta i bilkö,sen stå i kö,never!

Nej jag åker till Maxi,säkert lugnt och skönt där,  

See ya.....

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Ovido - Quiz & Flashcards