Mitas guldkorn

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Marita "Mita" - 22 maj 2010 21:36


Jisses vad trött jag är,det har varit full fart hela dan fram till kvällen. Mina småtöser har varit här, ja även sonen.



Det var väntat eftersom han är ensam med dom hela helgen.

Mamma Fia är på hundutställning i Hässleholm med sin mammas hundar. Deras stora intresse.

Strålande fint väder hela dan. Amanda har hjälpt mig att tvätta krukor ute,ja hon tvättade det mesta,till och med Peppe fick en skvätt vatten på sig,  

Jag fick även " hjälp" med blommorna, lite senare på eftermiddan åkte sonen iväg på fotboll,och Amanda följde med.Där fick hon både glass och dricka så det var ju jättebra.

Ida och jag fick sysselsätta och själva ett tag.

När dom kom hem från fotbollen så var det dags att grilla.

Amanda kollar hur farfar blåser på glöden. Ja hon är med överallt och hjälper till. När jag bytte blöja på Ida så hann hon med att dra fram stolen till köksbänken och plocka ur alla gurkskivor ur salladsskålen.Hon älskar gurka.

Peppe ligger på sin favoritplats och håller koll på om det ramlar ner nånting på golvet.Han är snabbt där och "städar"

Nu är det lugnt och tyst i huset, ja tyst är väl att ta i. Gubben sitter och kollar fotboll i ett annat rum och ljudet är rätt högt.Jag var tvungen att putta igen dörren lite,

Själv sitter jag här och kollar på en film på fyran,naturligt vis kom jag på att jag sett den förut, men strunt samma,jag kan likaväl halsova till den här.

Hoppas ni haft en bra dag alla,och förlåt att jag inte hunnit vara inne till er. Men jag kommer,var så säkra,   

     





Ovido - Quiz & Flashcards