Mitas guldkorn

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Marita "Mita" - 21 maj 2010 22:14

hej och hå och vad har jag gjort?  På förmiddan var det en fuktig kvalmig luft, inte så behaglig, man tappar liksom orken. Men jag passade på att fixa lite inne. Sen åkte jag iväg en sväng med Peppe, vi gick i skogen ett tag,men jisses vad klibbigt det blev.  På vägen hem åkte jag och hämtade ut Peppes bärnstenshalsband.

Titta så fin han blev i det. Hoppas det gör lite nytta också,det funkade ju förra sommaren.

  

 Så här ser stenarna ut,jag tog lite större nu än förra året,och dom är opolerade,lite mer rustika.

Efter lunch åkte jag iväg till Mariebergs köpcentrum och fikade med en kompis.Sen när jag åkte hem tog jag vägen förbi Plantagen och köpte lite blommor.

Peppe låg på gräsmattan och gnagde på ett tuggben medan jag planterade.

            

Men jag har många fler krukor att plantera i,får ta lite i taget.

Pelargoner älskar jag, så det ska jag ha många fler.

Kollade på Talangen förut,och hejade såklart på Helena Salo från Örebro. Jag har hört henne sjunga här i Stadsparken,och hon är verkligen jätteduktig.

Känner ni att det är hänryckningens tid nu? Sommaren är ju här,så visst är man hänryckt,  

 


goodnight myspace orkut friendster comments

Av Marita "Mita" - 21 maj 2010 08:39

ja det var bara en liten stråle. Igår kväll när gubben skulle borsta tänderna så kom han och sa att var faen är vattnet?  

Men sen efter en stund så kom det en liten stråle i alla fall så man kunde borsta tänderna.

Blixtnedslag hade slagit ut vattenverket. Men vi som bor nära 

" Svampen" vårat vattentorn,har tur,eftersom det finns ett visst självtryck därifrån. Men alla som bor längre ifrån blev helt utan vatten. Tänk vad sårbart samhället är i alla fall.

Det var mycket regn som forsade ner igår kväll och ställde till med översvämningar och annat elände.

En bil blev hängande när vägen rasade.Dom blev tvungna att sitta kvar där tills räddningstjänsten kom. Fy farao vad hemskt.

Där gäller det att ha lugna nerver, snacka om långa minuter innan hjälpen kommer.

Det ska tydligen bli mer regn och åska idag.Varmluften österifrån möter den svalare som kommer från väster. Bara det inte blir lika mycket som igår. Gubben är borta,så ingen att "hålla i handen" har jag heller,  

  

Det får bli lite inomhus pyssel idag. Hade tänkt åka och köpa lite blommor,men det är inget lockande att hålla på ute när det är så blött.

Men regn utan åska kan ju vara lite mysigt också,

Eller hur?     

 



123Friendster.Com

Ovido - Quiz & Flashcards