Mitas guldkorn

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Marita "Mita" - 20 maj 2010 22:06

ja fy farao,ikväll kom regnet och åskan.Jisses vad det blixtrade.

Jag gillar inte det,när det åskar ordentligt då vill jag helst bara försvinna nånstans. Som tur är så har jag inte skrämt upp Peppe än. Han låg på sängen helt lugnt.

Det var bara att dra ur tv och data så länge. Men nu verkar det ha lugnat ner sig.

Jag blev kvar hos sonen   till eftermiddan. När han kom tillbaks från vårdcentralen så fikade vi  sen var det dags att hämta Amanda på dagis när hon ätit lunch. Hon ville att farmor skulle stanna kvar ett tag, så då gjorde jag det.

När jag kom hem tog jag ut Peppe på en prommis.Sen låg han ute i trädgården medans jag dammsög och torkade golven.

Men sen var jag så trött och svettig, så jag tog mig en glass och sträckte ut mig i en solstol.

Där låg jag kvar när gubben kom hem.  

Det har varit riktigt varmt idag, men man törs väl inte beklaga sig att det blir så varmt inne,

Nu ska jag krypa upp i sängen och läsa lite,

Natti....


good night
Good Night comments and graphics

Av Marita "Mita" - 20 maj 2010 08:28

det är 20 grader på morgonen redan. Men tänk dom har pratat om regn och åskskurar varje dag. Här har det inte kommit något regn,men runtomkring har det både åskat och regnat. Nu får vi se idag vad det blir, även idag står det regn och åska på agendan,  

Igår kväll när jag släppte ut Peppe för gonatt kissningen,så var det 18 grader,en ljummen skön kväll. Månen stack fram bakom trädtopparna,och det doftade så där härligt som det bara gör just nu när allting håller på och slår ut.

Det var knappt man ville gå in och lägga sig.

Jag ska åka hem till sonen nu på förmiddan och vara barnvakt ett tag medans han åker till vårdcentralen.

Ha de gott....

 

Summer Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Ovido - Quiz & Flashcards