Mitas guldkorn

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Marita "Mita" - 19 maj 2010 12:54

här sitter jag på verandan med fikat och har fläkten står på,med kalluft,  tänk i söndags när vi satt här,då var det varmluften som gällde.Vad fort det ändrsr sig.

Åskvärme kan man säga,men jag hoppas mina lakan hinner torka innan ev, regn.

Jag har varit och handlat,så  nu är det gjort inför helgen.

Gud vad jag längtar efter färskpotatisen,men det dröjer väl ett tag till.

Igårkväll när jag satt och kliade Peppe bakom örat så kände jag nånting välbekant.En liten fästing rackare,  fy fasiken,nu börjar eländet. Det ska ju bli mycket fästingar i sommar sägs det.Dom har mått gott under det tjocka snötäcket,så nu kommer dom på bred front.

Jag tycker inte om dom där giftiga fästingmedlen som finns.Har använt dom tidigare,men min tik jag hade för ett par år sen hon mådde inte bra.Så jag har använt olika naturmedel,inte lika effektiva,men sen får jag kolla igenom pälsen så noga det går. Peppe är ju så korthårig att det går rätt bra.

Förra sommaren hade jag ett bärnstens halsband på hundarna.Det funkade bra,så jag tänker fortsätta med det.

Läs mer här 

  

Nu ska jag åka iväg på en liten "tjejträff" på stan,

See ya.....

 

zwani.com myspace graphic comments

Skapa flashcards