Mitas guldkorn

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Marita "Mita" - 18 maj 2010 22:44

man blir alldeles lyrisk av dom ljuvliga dofterna, vill bara sitta kvar ute och njuta.

Jag var hem till sonen förut och var barnvakt till Amanda och Ida. Det var dags för kvartssamtal på dagis för Amanda.

Full fart var det,och Amanda drog fram nästan allting och skulle visa och leka med. Ida vill ju också vara med och börjar dra sig uppåt och framåt. Tar saker från Amanda så det blir livat emellanåt.

Jag var rätt tacksam när mamma och pappa kom hem igen och tog över.

Det är det här som är en fördel,att man kan lämna över när det börjar krisa,  

Nehej, nu är det dags att inta sängen och läsa en stund...

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 18 maj 2010 15:54

ja riktigt kvalmigt är det,så nu känns det verkligen som sommar. Luktar så gott,och man riktigt ser hur det slår ut allting.

Jag tog en sväng med Peppe på förmiddan till vårat favoritställe. Skönt att gå där efter landsvägen och upp i skogen. Jag älskar tallskogar och doften där. Ger mig såna vibbar från barndomens sommrar uppe i norrland.

På förmiddagen var det inte lika kvalmig luft utan riktigt skönt.

Nu börjar dom släppa ut kossorna där på strandängarna.

Kom ett gäng och knatade där, muuuu.. sa dom, och Peppe tittade men brydde sig inte så mycket,dom var ju en bit bort.

Det här är ett guldkorn för oss Örebroare, att kunna gå runt i naturreservoatet nere vid Hjälmaren. Så mycket fina prommenad och cykelstråk där.

Jag har rensat min rabatt på framsidan av huset.Bara två rosor som det kommer nånting på. Resten är förmodligen väck efter vintern. Så tråkigt.

Nu ska jag inta ryggläge en stund innan det är dags för maten.   

     


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Av Marita "Mita" - 18 maj 2010 09:16

jag åker iväg en tur med Peppe, tänkte passa på innan regnskurarna kommer, om dom nu kommer. Dom där vädergubbarna och tanterna kan man inte lita på,  

Har blåst till lockarna,oljat in köksbänken och sms:at syrran. Apropå mobilen,den ska jag lägga i fickan som är hel och dra upp dragkedjan ordentligt,  

Ha de....

 

Glitter Graphics



Skapa flashcards