Mitas guldkorn

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Marita "Mita" - 17 maj 2010 16:19

ja jisses vilken panik. Jag var och uträttade lite ärenden förut,och brukar lägga mobilen i handväskan om jag inte har nån bra ficka att lägga den i. Det hade jag gjort nu.

  

När jag kom hem och plockade ur glasögon och lite annat,så fanns inte mobilen där.

Jag tänkte att tog jag inte med den? Så jag irrade runt och letade inne på alla ställen jag kunde tänka mig.Sen ut till bilen, den kanske hade ramlat ur väskan på nåt vis och åkt under sätena. Jag låg på knä och letade,men icke.

In igen och ställde mig i hallen och sa för mig själv flera gånger,var faen är mobilen?? Peppe kom och tittade undrande på mig,trodde väl matte blivit knäpp,  

Stod och tänkte att måste jag åka runt till dom ställen jag  varit på och kolla om den kunde finnas kvar där nånstans. Fast jag hade aldrig tagit upp den ur väskan.

Så jag rotade runt en gång till, och då, nere i botten,under fodret, där kände jag nånting hårt.

Jippiii!! Där låg den,ett litet hål i fodret som den hade krupit igenom.

Usch om den varit borta, man har ju en hel del saker i den som hade kännts fruktansvärt tråkigt att mista.

Nu är hålet lagat, med dubbel tråd,   

 

Free Orkut and My Space hugs Graphics Glitters

Av Marita "Mita" - 17 maj 2010 12:08

tänkte sitta en stund här vid datorn och vila mig. Jag har betat av strykhögen som jag inte gjorde i onsdags. Den hade växt ytterligare,men nu är den ett minne blott, SKÖNT!

Fast den är väl snart lika stor igen.

Sen har jag tvättat bort fågelskit, otroligt vad dom bajsar mycket nu,och överallt.

Peppe har fått klorna klippta och öronen petade,och blivit borstad. Fattas bara en dusch, men det får bli när det är lite varmare ute,så han kan ligga i solen och torka.

Solen ja, nu har den kommit fram, men det tog tid genom morgondiset. Hoppas den stannar kvar nu under dan.

Jag har hängt ut tvätt,hela torkvindan är full. Så jag hoppas på torkväder.

Nu ska jag bara sitta och slappa i solen, ska bli så görskönt för min trötta kropp.

Jag har förresten ringt till vårdcentralen och fått en tid nästa vecka. Måste ta tag i det här med min ledvärk,den blir bara värre,

Ha de, som dom säger i Norge, GRATTIS Norge på nationaldagen,

  

 

have a wonderful day

Ovido - Quiz & Flashcards