Mitas guldkorn

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Marita "Mita" - 14 maj 2010 22:51

ja det gör det verkligen,och det är så fantastiskt.Allt regnande och sen kom den här fuktiga varma doftande luften. Nu är det bara solen som fattas,men den kommer väl.

Inte strök jag idag,hade ingen lust med det.Åkte till affären och handlade det jag behövde till dajmtårtan.Det var roligare. När jag stod där i kön till kassan så föll bara den här ner i varukorgen,så jag var ju tvungen att köpa den.

Om man gjorde det,så fick man dvd,n Chocolat på köpet,plus en bit ljuvlig mörk choklad.Jag älskar den filmen,så det kunde jag inte motstå.

Sen blev det dajmtårte bakning,

Vispa och blanda runt,

 

Hälla i formen och grädda,

Klar att ställas i frysen. Mumsigt eller hur?

Sen när Peppe och jag hade varit ute,ja det blev uppehåll lagom till lunch, då tog jag och putsade fönstret i mitt "datarum" Skönt att bli klar med alla fönster.

När det spöregnade i natt så regnade det in i brevlådan.Den är nämligen trasig i locket,går inte att stänga riktigt. Så jag fick hänga tidningen på tork,

Kanske läge att köpa en ny brevlåda,     Vi kunde grilla ikväll kanon gott,det trodde jag inte på förmiddan,nu har vi suttit och kollat på Så ska det låta,sen lite på Talang.Inte har jag somnat heller,otroligt. Men gubben gick och la sig nu,jag ska nog titta klart på Speed,det var ett tag sen jag såg den,och den är rätt bra.

I morgon hoppas jag på lite sol också, det vore trevligt. Då kanske vi kan göra i ordning på altan också, så vi kan sitta där och äta.

Nej nu ska jag inte svamla mer,

Suss gott när det är dags.....   

          


goodnight myspace orkut friendster comments

Av Marita "Mita" - 14 maj 2010 09:18

trodde det skulle regna mindre idag,men det är tvärtom nästan.Blir en innekurar dag,passar ganska bra eftersom kroppen känns trött efter gårdagen.

Men det är klart, Peppe gillar ju inte att gå ut när det regnar,så han tycker det tråkigt. Han kan ju inte sitta vid datorn eller lägga sig och läsa en bok. Får bli lite innepyssel med honom tills det lättar upp.Fast ligga på sängen och gosa det är mysigt tycker han.

Men först ska jag beta av lite på strykhögen som växt till sig, 

Ha de gott,   

 

Myspace Comments

Ovido - Quiz & Flashcards