Mitas guldkorn

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Marita "Mita" - 13 maj 2010 17:45

hela dan nästan har det regnat. Passade bra med storstädning av vardagsrummet.

Fast först på morgonen så gick jag med Peppe i skogen,och då var det faktiskt uppehåll. Det doftade så gott som det gör när det har regnat.

Ja sen när Peppe hade fått sitt så var det dags att dra igång med städningen. Riktig storstädning blev det med fönsterputsning,ut med mattor,dammtorkning,duschning av blommor,och sen byte av klädsel på soffan. Det var inte det lättaste,klädseln hade krymp lite,så det var tight att dra på. Blev gubben som fick göra det. Jag kan inte ta i riktigt med min vänsterhand sen den blev bruten.

Vit klädsel på soffan,praktiskt och bra när man har barnbarn som sitter och kladdar. Men som sagt den går ju att tvätta. Jag skulle inte ha köpt den själv,men den följde med gratis när man köpte soffan.

Ikeas Eketorp är det. Den klädsel vi haft under vintern är mönstrad och mörkare.

Jag kraschade sönder min fina Strindberg lampa, skärmen gick i tusen bitar.Så jäkla klantigt,  

Nu sitter man här och är tämligen trött i kroppen,hungrig också. Jag ska sätta in en fläskpannkaka i ugnen, äta duscha,och sen slappa framför tv,n i den VITA soffan,  

Peppe har knappt velat gå ut i regnvädret, utan suckat och legat och tittat på oss och haft tråkigt, så jag ska pyssla lite med honom sen också.  

 

Myspace Comments

Skapa flashcards