Mitas guldkorn

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Marita "Mita" - 9 maj 2010 18:19

ja jag tog mig lite ledigt från bloggen  idag,utan att säga nånting,  

På morgonen så gick jag med Peppe i vitsippsskogen.Så skönt i dag,det har slutat blåsa kallt,och graderna steg till 15 på eftermiddan.

Sen var vi bjudna på fika hos min kusin.

När vi kom hem så drog gubben igång med att ösa ut jorden från storsäcken som vi beställt.Jag krattade ut jorden och sådde gräsfrön.Den såg bedrövlig ut gräsmattan efter vintern.Så nu är det gjort.

Sen var vi och köpte planteringsjord som jag ska ha i alla krukor och lådor sen. Men jag har inte köpt några blommor än. Jag tycker det har varit för kallt.

Så det blev en utedag,riktigt skönt. Det trodde man inte igår.

Här ser ni lite av vitsippsskogen med ett vackert grafitti målat hus som helt plötsligt dyker upp.

Peppe uppflugen på en sten såklart med Hjälmaren i bakgrunden.

Lite av gräsmatte sådden.

Igårkväll tittade jag ju på Marley och jag. Tårarna flödade på slutet.Det visste jag ju att dom skulle göra.

Det var ju inte länge sen jag satt med Famous så där. Känslan när man stryker över pälsen.Huvudet,tassarna och försöker ta in och känna så mycket det går. Borrar ner näsan och drar in doften.Ja man försöker i det längsta att få behålla känslan av den varma hundkroppen.Men till sist så är det ju slut.

Förstår ni att man gråter? Ja det gör ni säkert.

Jag får snusa på Peppe,och det gör jag så mycket det går. Ta tillvara och njuta av dom  stunder man har tillsammans.

Han är jättetrött efter en hel dag ute, han ligger här och snarkar och smågläfser.Det rycket i tassarna,han är väl ute och springer.

 

Men det är snart dags för mat,och då vaknar han till.

Jag tänkte göra te och varma mackor sen. Ska smaka mumsigt,    

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Ovido - Quiz & Flashcards