Mitas guldkorn

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Marita "Mita" - 8 maj 2010 16:55

när jag hängde ut tvätten.Tänkte att den skulle väl torka skapligt i blåsvädret. Men sen när jag stod och strök så började det spöregna.Snabbt ut och plocka in den.

  

Det är bara fyra plusgrader,så mina sommriga kläder får nog hänga till sig lite,burr!

Ikväll är det inget körslag,vad ska man då titta på? Nu är det meningen att kvällarna ska bli så där härliga,att man hellre sitter och grillar och umgås,än sitter inne och ser på tv.

Men vad fasiken,det är ju innekurarväder med tända ljus och helst nåt bra på tv,n

Fast senare ikväll ska jag se på Marley och jag.Då blir det till att plocka fram hushållsrullen och stoppa tårflödet.   

    Jag har läst boken och tårarna flödade då också.Varför utsätta sig för detta kan man undra.Ja älskar man allt som har med hundar att göra så är det bara så. Gubben kommer väl att sucka och sätta sig och se på fotboll i stället.Där kan han gråta ifall inte hans favoritlag vinner,  

Ikväll ska jag göra en tacopaj,passar bra att dra på ugnen och få lite värme.

   

 

Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 8 maj 2010 12:29

håller på och rensar i garderoben.Tar bort vinter kläder och hänger fram sommriga kläder istället.Nu ska det för fasiken bli varmare snart tycker jag. Bort med långärmade jumprar och fram med tunnare toppar,linnen och tunikor.Ja överhuvudtaget det som hör sommaren till.

Sen har jag rensat en hel del,har fyllt en hel plassäck med sånt jag aldrig använder. Plats att fylla på med lite nytt,  

Gubbens garderob får han göra själv. Han tillhör dom som aldrig rensar bort gammalt,utan det ska sparas.Kan vara bra att ha,och då är det lika bra att han gör det själv.

Men han stack iväg på fotboll,och det tar väl hela eftermiddan.

Inte ett dugg avundsjuk,fy fasiken vad kallt det blåser.När jag gick med Peppe förut ner vid Ryningeviken häll jag på att frysa ihjäl.Skulle behövt vantar. Tjock tröja hade jag i alla fall under jackan. Den får hänga med ett tag till.

Till och med Peppe tyckte det var kallt,speciellt ner vid vattnet.

Nej men nu är det bäst jag fortsätter, nu har jag nog vilat färdigt. Annars blir jag väl sittandes här hela eftermiddan. Ska rensa ur handväskan allt skräp också efter vintern.Där finns det mycket kan jag säga.

Ha de......  

 


 

Skapa flashcards