Mitas guldkorn

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Marita "Mita" - 5 maj 2010 21:40

det har varit full fart idag. Jag tog ju en tur med Peppe i morse, och när vi kom hem vid halv elva tiden så var sonen Peter här. Han skulle till Byggmax och handla lite så han lämnade Ida här och for iväg med släpkärran. Hon är en glad liten tjej,så inga problem. 

När han var klar på Byggmax var det dags att hämta Amanda på dagis. Sen fick farmor fullt upp,  så eftermiddan försvann snabbt. Vi bakade sockerkaka, och det var mjöl och socker lite överallt. Herregud, man skulle behöva fler armar,hi,hi. Rackarns vad snabb hon var men roligt hade vi. Sen skulle bunken slickas och då var pappa med på ett hörn också.

God blev sockerkakan i alla fall, vi smaskade i oss till fikat på eftermiddan. Resten fick en stolt Amanda ta med hem.

Sen var vi i lekparken också, så jag har gungat vanlig gunga plus gungbräde som såg ut som en häst,inte undra på att jag känner mig lite ledbruten,  

Nu sitter jag här djupt nedsjunken i soffan och tänker inte resa mig förräns det är dags att kravla i säng, det lär väl bli rätt snart antar jag. Peppe ligger utslagen på min säng och sover.Han har ju varit med och busat,och Amanda har gömt massor av godis åt honom.

Jag har ingen att " tjata med " nu, gubben kommer inte hem förräns i  morgon.

Passar på att säga gonatt nu govänner, kameran har varit totalt bortglömd idag, så inga färska bilder har jag.

Natti............

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 5 maj 2010 08:48

och jag ska ge mig ut med Peppe i den friska morgonluften. Gubben stack iväg till Göteborg tidigt i morse, så det känns att man varit vaken länge.

Konstigt att man blir så seg av att bara sitta och dega.

Nehej upp och hoppa........  

 


Ovido - Quiz & Flashcards