Mitas guldkorn

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Marita "Mita" - 17 april 2010 22:53

det finns det här i stan.Ett mycket populärt hål.Det är en korvmojj,som alltid har kallats för hålet i väggen.Den har funnits sen urminnes tider,gammal som ung älskar att gå dit och köpa sig en hederlig mosbricka med alla tillbehör.Vid lunchtid ringlar kön långt.Alla kategorier av människor köper sin lunch där. Även jag har stannat där många gånger,speciellt när man var yngre.Ett ställe att stanna till vid,köpa korv och en Pucko stå och prata ett tag.Härligt med sådana ställen som får finnas kvar.

Nu kom jag på att jag missade vem som åkte ur Körslaget ikväll.Jag slog ju över till Milleniumserien klockan nio.Min favoritkör är i alla fall Picassos kör.Hoppas den är kvar.

Nu blir det gonatt för mig.....

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 17 april 2010 11:34

om det blåste igår,så blåser det mer idag.Men det är bra torrt nu i fjolårsgräset och bland löven.Det bara ryker omkring nu.

Vi var till Munkatorp med Peppe förut,han fick lite tokryck ibland och for sóm en skottspole bland träden,jisses,bäst att hålla sig ur vägen.Husse vil han gärna busa och hoppa på.Men jag har sagt ifrån,inget hoppande på matte,och jag tror poletten har ramlat ner,  

 

Här står han och väntar på att jag ska gömma klart godiset.

Vitsippor hittade jag,dom finns under alla löv,om man bara tittar ordentligt.Så om nån vecka kommer det nog blomma för fullt.  

  

När vi åkte hem så tog vi vägen förbi djuraffären och köpte hundmat.

  

Jag passade på att fråga om det kommit in något nytt från Nina Ottosson.Hennes saker är så bra och hundarna har alltid gillat att hålla på och klura med dom.Jag har ju ganska många saker av henne,men den här var ny,så nu har Peppe lite kul att göra,och även jag.För det är ju det som är så roligt när man håller på och tränar in dom nya sakerna.

Nu ligger Peppe och sussar så gott,men ska vi testa den. Jag lovar,han kommer få många rynkor i pannan först.  

Jag måste bara visa en bild på honom när han var liten valp och skulle leta godis i äppelträdet.Kolla in dom söta rynkorna när han ser godisbiten.

Jisses,det knakar i huset av blåsten,

    



123Friendster.Com

Ovido - Quiz & Flashcards