Mitas guldkorn

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Marita "Mita" - 15 april 2010 18:20

gäsp,gäsp sitter jag här. Att det kan ta så lång tid med en endast fot.Halv tio åkte jag iväg och var hemma sen vid halvtre. Väntan på bussen inräknad också.Själva bildtagningen med gammakameran tog ca, 10 min.Men först när jag kom så sprutade dom in ett radioaktivt ämne i blodet som går ut i blodbanan och ska lägga sig på dom ställen där det är skadat eller inflammerat.Men det tar 2,5 timme innan det verkar fullt ut.Så den tiden fick jag fördriva så gott det gick.Sitter man vid datan så svischar 2,5 timme bara iväg i ett nafs. Men nu var dom evighetslånga.

Gissa att Peppe var glad när jag kom hem.Så jag tog ut honom på en liten prommis,sen fick han leka av sig lite i trädgården.Sen var jag tvungen att åka och handla.

Men gud så trött jag var sen,och är fortfarande.

Mätt i magen med pannkaka är jag,och Peppe fick smaka lite också, så han är nöjd.

Gubben kom hem förut,han har varit på jobb nere i Töreboda hela dan.Nu stack han iväg igen,möte med fotbollsklubben.Full fart kan man säga.

Nej nu blir det att slappa framför tv,n sen,ska bli skönt.

 


Funscrape.Com

Skapa flashcards