Mitas guldkorn

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Marita "Mita" - 11 april 2010 22:31

ibland så undrar jag varför man sitter kvar och tittar.Ren slöhet antar jag,brist på intresse att leta efter nåt bättre.

Nu ska jag i alla fall skriva ett par rader i min dagbok innan jag lägger mig. Ja jag skriver dagbok,och det har jag gjort sen 1996.Bara några rader om vad som hänt under dan och lite tankar.

Sån är jag,kul att kunna gå tillbaks ibland och se vad man gjorde och vilket väder det var.

Natti,natti.....

 

Fantasy Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 11 april 2010 19:15

ja det har varit en bara vara dag,inga måsten.Dom har lagts åt sidan.Jag tvättade lite och hängde ut första gången i år.Härligt med den friska doften i kläderna.

Gräsmattan torkar upp nu när solen får komma åt den. Vi har fikat och haft det skönt i solen.Fast ska jag vara ärlig så kom det en del moln i vägen emellanåt.Men i det stora hela så har det varit skönt.

På kvällen kom dottern med sambo förbi,resan hem från norrland hade gått bra.Så nu kan jag vara lugn.

Ha de....

 


Funscrape.Com

Av Marita "Mita" - 11 april 2010 11:38

idag ska jag inte klaga.Solen strålar från en klarblå himmel.Kanske liiite kyligt i vinden,men är man i lä,så är det kanonskönt.

Peppe ligger och snusar bakom mig,vi har varit och gått med honom nere vid Rynningehagarna.Jag och gubben har fikat,och han har fått ett tuggben,klart han måste fika också,  

 

Översta bilden till vänster,skickade dottern bara för att visa hur mycket snö som ramlat ner från taket där uppe vid stugan.Idag är dom på väg hem.Så nu får jag oroa mig för hemfärden,sån är jag.Dom har köpt med sig rökt fläskkarré från en affär i Vilhelmina som har en underbart god rökning,den finns bara där uppe.

Nehej,nu är det dags för mig att börja med maten.En mustig köttgryta blir det,känner redan hur hungrig jag blir.

Ha de....   

 


Funscrape.Com

Ovido - Quiz & Flashcards