Mitas guldkorn

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Marita "Mita" - 4 april 2010 23:02

   och jag vann en ny lott,man får vara glad för det lilla.Det var jättelänge sen vi spelade.Förr gjorde man det ganska ofta,men man tröttnar på att sitta där och dutta. Men nu hade gubben fått två lotter över från föreningen så då köpte vi dom.

Har suttit ute och  njutit i solen på eftermiddan. Det går inte att börja med nåt trädgårdsarbete än,gräsmattan är för mjuk och blöt att knata runt på. I morgon ska det bli sämre väder med regn eller till och med snöblandat,fy så tråkigt.

  

 Jag har i alla fall satt lite penséer i en kruka,måste ju börja så smått..

  

Peppe sitter och solar,

Jag sitter och kollar på en film,men det är så jäkla mycket reklam att det tar ju evigheter innan den är slut.Finns risk att jag somnar här,bäst jag går och borstar bissingarna så det är gjort,

  

 


Good Night Comments



Av Marita "Mita" - 4 april 2010 14:06

en riktig prommenerar dag,tack vare det fina vädret. Men tidigare på förmiddan när vi var till Rynningehagarna med Peppe, då var vi ganska så ensamma.Nu har folk kommit upp ur sängarna och söker sig ut.Det sopas och fejas. Men jag ska bara ta det lugnt.Diskmaskinen går fulladdad,och även tvättmaskinen,men dom klarar sig utan min hjälp.

Jag ska inte sitta här någon länge stund,utan gå ut i trädgården och njuta av solen. Det ska ju tydligen bli sämre väder i morgon,så det är bäst att passa på.

Jag glömde alldeles bort att ta kort igår,men det blev ett par på småtöserna.

  

Amand kom med en teckning hon skulle visa farmor...

Farmors guldklimpar så fina är dom kom,  

Jag tänkte ta kort på maten när den stod uppdukad så fint,,men inte kom jag ihåg det förräns vi hade ätit färdigt,typiskt mig,  

Nehej nu ska jag sätta på lite kaffe och ta med ut ,

See ya....

Skapa flashcards