Mitas guldkorn

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Marita "Mita" - 3 april 2010 21:24

när vi satt och åt förut så pratade vi om att inga påsksmällar har vi hört än.Det är så himla skönt att slippa det när man har hund.

Ja vad händer då? När alla hade gått hem och vi hade plockat undan och satt och kollade på Körslaget,så började dom skjuta raketer precis utanför här.Jisses jag trodde dom skulle komma in genom fönstret.Peppe är inte rädd ÄN för smällare,men han blev väldigt orolig.Jag reste mig bara och gick rakt ut till killarna som sköt.Med ilskan pyrande inom mig så bad jag dom att sluta skjuta.Dom vet ju att vi har hund,så jäkla onödigt.Det finns en fotbollsplan längre bort dit kan dom faktiskt gå,och inte vara precis utför på gatan.

Jag vill inte riskera att få en skotträdd hund.

Det har jag haft tidigare,och har man en gång sett hur fruktansvärt en sån hund lider då vill man inte vara med om det igen.

Nu har Peppe gått och lagt sig,eftersom jag inte har brytt mig om honom trots att han svansat runt här.Jag har bara suttit här med datan i knät och kollat på tv,n som vanligt.När han ser att jag är lugn då blir han det också.Han har somnat och då är det lugnt för den här gången.

 

Myspace Commentss

Av Marita "Mita" - 3 april 2010 13:28

Tittar in lite snabbt,håller på med maten för fullt,snart dags att äta.Väntar bara på att dom sista ska komma.

Underbart påskväder,otroligt bra timat.

Får titta in till er senare och svara på era härliga kommentarer,

Påskpuss på er,  

 


Funscrape.Com

Ovido - Quiz & Flashcards