Mitas guldkorn

Alla inlägg under mars 2010

Av Marita "Mita" - 17 mars 2010 22:56

och blåser sömngrus i era ögon med hälsningar från John Blund.

Jag ska läsa en stund i min tegelstens roman och njuta.  

 







Av Marita "Mita" - 17 mars 2010 16:05

ja idag är det S:T Patrick´s day, dom hade ett program på radion förut där dom spelade irländsk musik från olika pubar.Dom pratade om irlands historia,den är fashinerande precis som hela landet är.Otroligt vacker natur. Så jag har bestämt,att dit ska jag åka nån gång. Jag har läst en del böcker där handlingen är förlagd på irland.Man riktigt känner stämningen på den lokala bypuben, och ser dom små ringlande vägarna,pittoreska små hus med torvtak. Branta klippor som stupar ner i havet,och böljande gröna kullar.

Jag vill uppleva allt det där på riktigt och se om det stämmer med min bild som jag har målat upp.

          

 Just nu håller jag på och läser en bok av Nora Roberts.En riktig tegelstensroman,jag älskar tjocka böcker. Systrarna i Clare heter den.En romantrilogi om tre systrar. Bland grönskande kullar i grevskapet Clare på Irlands västkust,utspelas Nora Roberts trilogi om de tre systrarna Maggie, Brianna och Shannon.

Den är inte ny utan jag har läst den flera gånger under dom år jag har haft den. Så den är väl utsliten snart,  

  

 

 

Av Marita "Mita" - 17 mars 2010 09:34

en knapp halv cm är väl ingenting att tala om.Tack och lov för det.Nu tittar solen fram också,hoppas det inte blåser kallt idag som det gjorde igår.

Har sovit som klubbad i natt,skönt.Men det känns som bomull i huvet, fast det är väl snuvan som gör det.

Foten känns liiite bättre idag,men igår så gjorde jag inte många knop, och sen smorde jag flera gånger med Voltaren salvan,så den gör väl lite nytta.

Det får väl bli lugnt idag också. Jag ska sätta mig en stund i solen,och Peppe får leta korvsnuttar i snön.Det brukar ju ta en stund.

Ha det fint,  

 

Good Morning With Beautiful Flower

Av Marita "Mita" - 16 mars 2010 23:10

nu tar jag mina näsdukar och snoriga näsa och går och lägger mig,

Natti,natti.....

.





Av Marita "Mita" - 16 mars 2010 22:52

hos Tingeling var med du också,det tänker jag vara. Det här fina makramé armbandet kan man vinna.Besök hennes fina hemsida och titta runt. 

  

Av Marita "Mita" - 16 mars 2010 16:04

kände igårkväll att det var en förkylning på gång. Under dagen har den blommat ut kan man säga.Ser ut som på reklamen,jag sitter här med miljoner pappersnäsdukar runt om.Det bara rinner,så nyser jag stup i kvarten.Peppe tittar på mig och undrar om jag blivit tokig,  

Jag var bortbjuden ikväll,men ringde återbud.Kan ju inte sitta där och snora.

En sak som är rolig idag i alla fall,det är att dom har varit här och kört bort snö på gatan.Så nu är den bred och fin igen.Nu går det att mötas.Det var väl roligt,  

Jag satt ute ett tag förut,men det blåser iskalla nordvindar,så det var inte lika skönt som igår.

Peppe sprang runt och busade med en leksak som han hittade långt ner i snön. Han gräver djupa hål på en del ställen och letar.

Nehej,dags att hämta fler näsdukar...

 



123Friendster.Com

Av Marita "Mita" - 16 mars 2010 09:34

i morse när jag skulle kliva ur sängen gick det knappt att gå.Foten var alldeles stel och svullen.Nu får jag ju inte på mig mina läderstövlar heller. Har smort med Voltaren salva får se om det kan hjälpa nånting.

Trots att jag håller mig tämligen stilla,så blir det bara sämre.

Solen skiner i alla fall från en klarblå himmel,men kyligt i natt har det varit såklart.

Solen kommer att värma upp lite tack och lov.

 



123Friendster.Com

Av Marita "Mita" - 15 mars 2010 13:03

ja alldeles intill husväggen på framsidan har snödropparna tittat fram. Men det är ju riktigt varmt intill husvägen där.

  

Men jag vågade mig inte intill och ta kort eftersom det hänger ner snö från taket. Så bilden är från förra våren. Lite fuskigt,  

Satt ute förut ett tag och det är riktigt skönt i solen. Peppe låg på sin dyna och njöt. Han låg kvar där ett tag till sen jag hade gått in och satt på kaffet.Såg bara hans huvud som stack upp ibland bredvid snöhögen för att kolla läget.

  

Skapa flashcards