Mitas guldkorn

Alla inlägg under mars 2010

Av Marita "Mita" - 24 mars 2010 09:14

men mulet är det.Jag ska snart åka iväg och hämta hem min Famous gubbe.Dom ringde igår kväll och sa att kremeringen var klar och urnan hade kommit.Det är alltid en sån konstig och overklig känsla att hämta sin stora fina vovve i en urna.

När tjälen gått ur marken så ska jag göra en sån fin  plats till honom.

Ja detta står på min agenda just nu,sen får vi se vad det blir.

Ha det fint,och njut av dagen....

 

Spring Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 23 mars 2010 22:51

såg på vädret förut att dom lovade vårvärme i södra Sverige.Kanske den kan sträcka sig upp lite här också.

Ikväll har jag suttit och surrat med en gammal arbetskamrat i nästan en timme i telefon.Gubben har passerat förbi flera gånger,och jag ser på honom att han bara suckar. Han kan inte förstå hur man kan sitta så där och prata i telefon så länge.Det finns inte på kartan för honom. Hans telefonsamtal är snabbt avklarade,  

Jag har suttit och sugit på en sötsyrlig karamell så jag är alldeles skinnflådd uppe i gommen,  nu får jag gå och borsta tänderna ordentligt.

Slänger iväg lite sömngrus,

Natti,natti.......

 

Free Orkut and My Space good night Graphics Glitters

Av Marita "Mita" - 23 mars 2010 15:34

idag har det mest regnat hela dan,men tror det har slutat nu.Fast det är rätt skönt ute ändå.

I trädet utan för mitt fönster där pilar pippina upp och ner och talgoxen han filar på.Låter riktigt våraktigt.

Igår när jag var ute med bilen,så passade jag på att hämta paketet från Cellbes. Idag packade jag upp det och provade.Allting passade,vilken tur att man har en figur som en modell,*ler* jag skojade bara.Men jag är supernöjd.  

Sonen Peter var här på lunchen,dom kom ju hem från Sälen i gårkväll.Jättebra hade dom haft det. Han gillade min lilla "arbetsplats" och passade på att prova skrivaren.Den skriver ut superfina foton. Apropå foton,jag tog lite bilder förut...

Överst mina kläder från Cellbes,Peppes nya leksak,man lägger godisbitar under dom vita plastbenen,så ska hunden puffa eller med tassen försöka få fram godiset.Jättebra hjärngympa,fast Peppe klarade det ganska snabbt. Bilerna på honom när han bäddar upp sängen så det passar honom att ligga och mysa.Tog lite kort på snön,kolla vad den har krympt.  

En av bilarna som sonen kör. Stora lastbilen jobbar pappa med säger Amanda.

Rätt bra när man sitter här vid fönstret,man har kollen på gatan vad som händer hos grannarna,  

Nu ska jag börja med maten,gubben kom hem förut,och det börjar suga i maggen.

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Av Marita "Mita" - 23 mars 2010 10:15

på en grådisig gata,det småregnar och ska väl göra det under dan.Då tar det väl en del på snön.

En sak som aldrig slår fel nästan,det är. Att om man sätter på nånting på spisen och ska vänta på att det ska koka upp.Då kanske man går därifrån ett ögonblick bara,tror man.Vad händer? Jo det kokar upp,och stormkokar med råge,  Så det har varit spisrengöring kan jag lova.

Börjar snart dra ihop sig till kaffe känner jag.Det suger i kaffetarmen.

 

Have a Good, Great Day Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 22 mars 2010 22:34

sen somnade jag,och vaknade nyss.En långfilm har visst börjat,men den ska jag inte se även om den verkar bra.Jag är alldeles för trött.

Saltön är bra tycker jag,och har även läst böckerna.Gillar ´Viveka Lärns berättarstil,tycker om att lyssna till henne när hon läser ur sina böcker.

Nu ska jag släppa ut Peppe och kissa gonatt,sen blir det att läsa en stund,

Natti,natti.....

 

Free Orkut and My Space good night Graphics Glitters

Av Marita "Mita" - 22 mars 2010 16:16

inte billigt att gå till tandläkaren,men nödvändigt.Sen när dom säger att i och med att tanden är mycket lagad och dåligt att fästa i,finns det ingen garanti i att det kommer hålla så länge.Ja det är klart,om jag äter lättuggat så går det väl bra.Men det kan ju räcka med minsta lilla så är de kört om man har otur.

Jag har redan satt in två kronor som kostade ett antal tusenlappar.Nej nu håller jag tummarna att det håller ett bra tag till.

Det gick rätt bra att köra bilen,så det var ju roligt i alla fall.

Jag har ju inte kört så mycket tack vare handen,och sen foteländet också. Tog faktiskt en sväng till Granngården och handlade lite vovvesaker.Dom hade rea på en del,så en aktiveringgrej av Nina Ottosson blev det,förutom en del godis och tuggben.Peppe blev överlycklig när jag kom hem.

Nehej,dags att börja med maten,fiskgryta med ris blir det ikväll.

Ha det gott....

 



123Friendster.Com

Av Marita "Mita" - 22 mars 2010 09:26

tidigare i morse så var det 10 minusgrader,men jag hoppas att solen kan värma upp lite.

Sitter här och njuter vid min "arbetsplats"  

   

Det är väl lite smådetaljer kvar som jag ska fixa,men den funkar och jag är jättenöjd.

Jag har markis att fälla ner mot solen om det blir för ljust.

Annars är jag lite pirrig,för dom ringde från tandläkaren om ett återbud,så jag får komma idag redan,på eftermiddan.Skönt att få det lagat,betala och se glad ut.

Nu ska jag ta ut Peppe och aktivera honom en stund,han ligger här på sängen och blänger på mig....

 



123Friendster.Com

Av Marita "Mita" - 21 mars 2010 22:50

ja det gick bra på Ikea.Först tänkte jag när vi gick runt där,att jag kommer nog inte hitta nåt som blir bra.Inte för stort skulle jag ha,och vitt skulle det vara.Men det lyckades.Så efter nån timme var vi hemma igen.Med ett vitt skrivbord,stol och lampa. Bra pris också,1400kr.

Men herregud så jobbigt att gå runt där.Som tur var så hade jag med mig kryckan att stötta mig på.Foten svullnar ju så när jag går för mycket.

Men skrivbordet står på plats nu,blev så bra,jag är riktigt nöjd.

Nu har jag suttit och tittat på en romantisk kärleksfilm,så jag känner mig riktigt behaglig till sinnes.

Snön har mest slaskat,men nu är det ishalka istället,så det gäller att gå försiktigt ute.

Nu är det dags att krypa i säng och läsa lite,så jag slänger ut lite sömngrus till er alla

Natti.....

 


Good Night Comments



Ovido - Quiz & Flashcards