Mitas guldkorn

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Marita "Mita" - 30 mars 2010 22:59

det har jag gjort på eftermiddan.En och en halv timme satt jag och bara njöt ute i vindskyddet.Tog med mig kaffet ut,och en bok.Peppe låg på sin fäll bredvid och spanade på fåglarna som pilade fram och tillbaks i buskarna.Ja det var härligt,det är verkligen bäst att passa på.

Ikväll har jag tonat håret,och det blev jag nöjd med.Vill ni ha en bild på det,då får ni be mig snällt om det,  

Jag  var inne hos Kaffehörnan där är det tävling på gång,och smakprov på underbart god choklad,jag tänker absolut vara med och ha chans på den stora chokladpåsen.Gå in där ni också och kolla,

  

Nu är det dags att krypa i säng och läsa i boken,

Natti,natti.....

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 30 mars 2010 12:37

ja det är väl att ta i kanske,men den försöker.En stråle letade sig in här genom mitt smutsiga fönster,och genast blev det mycket ljusare.

Idag är jag trött,det sitter väl i sen gårdagen.Jag har i alla fall sovit gott i natt,utan svettningar,  

Jag har betat av tvätthögen på förmiddagen,det samlar sig otroligt fort om man inte håller efter. Sen har Peppe och jag varit ute på våran aktiveringsrunda i trädgården. Det är en koltrast som flyger runt här. Den kommer så ovanligt nära,i morse när jag tog in tidningen,så satte den sig bredvid mig på trappräcket. Det måste vara den som drillar så sorgesamt vackert  i skymning och gryning.

Jag har ringt upp till min morbror i norrland och hört om han kan ploga upp vid stugan.Dotter och hennes sambo ska upp och fira påsk där.

Otroligt mycket snö har dom,det har inte varit så mycket på flera år,och dom är ändå vana att ha mycket.

Lite bilder på farmors "guldkorn" från igår,

Amanda vill gärna sitta i gåstolen hon också,

 

Ida är lika rund och tjock som Amanda var i den åldern, det är fult upp för Amanda,hålla reda på filten,nallen Klara och lillasyster,

   

Glass ska avnjutas ordentligt så det syns...

Här har pappa fått på tjejerna pyjamas,och det är dags att åka hem och hoppa i säng.

        

Här kommer en rolig sak så här i Påsktider: Det är tävling hos Sussi 

den här fina ljushållaren kan man vinna om man har tur,och det hoppas jag såklart på,och därför är jag gärna med,  den är underbart fin,det ser ut som ljuset svävar i luften...

   

 

Pyzam Glitter Text Maker 

Ovido - Quiz & Flashcards