Mitas guldkorn

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Marita "Mita" - 26 mars 2010 16:11

ja det får jag verkligen när jag läser i en del bloggar att dom har 18 plusgrader soligt,och en del håller på med lite vårstädning.

Det känns lite avlägset här än så länge.Visst har mycket snö gått bort,mycket asfalt framme på trottoarer och vägar.

Men i trädgården är dom uppskottade högarna ganska så stora än,och på norrsidan lär det nog dröja innan snön är borta.

Det måste bli betydligt varmare,regna och blåsa. Men det kommer,man får ha tålamod.

Nån riktig påskkänsla har jag inte fått än. Men jag var och köpte mig ett par gula begonier.Dom lyser som solar,

När jag ändå var ute och åkte, så passade jag på att köpa lite till skrivbordet,

skrivbordsunderlägget och almanackan syns inte så mycket,ett hålslag köpte jag också.Ljuslyktan är till för att höja mysfaktorn.

Diset har äntligen lättat,och solen försökte pyttelite förut. Peppe och jag var ute förut,och jag gömde korvbitar och sen lekte vi med hans bläckfisk. När vi kom in så hoppade han upp på sängen och tyckte väl att han skulle ta sig en tupplur. 

Då kommer matte med kameran, fy vad äckligt,att bli fotad så där på nära håll,det gillar han inte,       

Jag tittar bort,så kanske hon fattar vinken,

Ok jag blänger väl lite surt på henne då...

   

Jag kan lika gärna blunda,då slipper jag se eländet...

Det är roligare att fota ute, bara vädret blir bättre så.

Ikväll ska vi hem till dottern och sambon på kalkon middag.Vi samlas allihopa och njuter av underbart god mat och samvaro.

Ha en myspysig fredags kväll,       

 

Visit <a href=SweetComments.net" /> 

Ovido - Quiz & Flashcards