Mitas guldkorn

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Marita "Mita" - 15 mars 2010 13:03

ja alldeles intill husväggen på framsidan har snödropparna tittat fram. Men det är ju riktigt varmt intill husvägen där.

  

Men jag vågade mig inte intill och ta kort eftersom det hänger ner snö från taket. Så bilden är från förra våren. Lite fuskigt,  

Satt ute förut ett tag och det är riktigt skönt i solen. Peppe låg på sin dyna och njöt. Han låg kvar där ett tag till sen jag hade gått in och satt på kaffet.Såg bara hans huvud som stack upp ibland bredvid snöhögen för att kolla läget.

  

Av Marita "Mita" - 15 mars 2010 09:48

och då lär jag få sitta här länge. Det var kallt i morse igen,10 minusgrader. Om det åtminstonde kunde hålla sig runt nollan på nätterna,och lite mer plusgrader på dan,så det tar nånting på snön.

Är det bara jag som är grinig och otålig?   

Läkaren ringde förut från vårdcentralen. Det syntes på röntgen av foten att skelettet var lite tunnare på en del ställen.Så nu blir det remiss till skiktröntgen. Jag gissar att det kommer ta tid det här,inga prommenader för mig inte.

Blir jag deppad och ledsen? Ja det blir jag, eftersom jag har lätt att se svart på allting. Önskar att jag kunde vara annorlunda.

Blir ju inte bättre av att jag sitter här och tycker synd om mig själv.

Därför ska jag gå ut i trädgården och känna hur det känns borta i vindskyddet.Kanske solen värmer lite i alla fall.

Lite kaffe sen,det piggar alltid upp.  

  

 

Pyzam Glitter Text Maker 

Ovido - Quiz & Flashcards