Mitas guldkorn

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Marita "Mita" - 1 mars 2010 22:43

orkar jag bara ínte med,gud så gapigt det är.Det kanske jag tycker bara för att när det börjar nu,då är jag så trött att det bara är sängen som gäller.

Tittade tidigare på Molinska skrönor,En busslast med kärlek.Riktigt feel good och myspysigt,bra skådisar också.

Nu ska jag försöka lirka ut Peppe och kissa gonatt,

Dags för sängen och läsa en stund.....

 

Free Orkut and MySpace good night Graphics Glitters

Av Marita "Mita" - 1 mars 2010 14:13

jamen visst är det så.Det har snöat av och till under natten,och fortsatt under dagen också. Vad säger man,det finns inget att säga,bara tyst undra hur länge det ska hålla på.

Mars månad, brukar normalt vara en månad med vårkänning.Men nu har vi ju lika mycket snö som uppe i norr,så det lär väl dröja.Om det inte slår om helt och kommer upp varmare vindar framöver.

Igår var det en dålig dag,men vi fick besök på eftermiddan av barnbarnen Amanda och lilla Ida.Så det lättade upp och blev full fart ett par timmar.

Det första Amanda sa när hon kom in i hallen och Peppe var framme och hälsade. Det var att - Famous är i himlen nu, han var sjuk. Dom hade pratat om det hemma,och barn kommer ihåg och funderar.

Ja sen läste vi sagor,tittade på Piff o Puff, att sjunga är ju roligt,så det gjorde vi.Hon lär sig så mycket på dagis, att räkna till femton var ju jätteroligt.Ida sitter och tittar med stora ögon.

  

Amanda kommer nog att kunna lära Ida mycket saker,både bra och dåligt kan tänkas,  

Ja det var gårdagen,och jag somnade ganska så ovaggad i tv-soffan sen och missade 5- milen i OS. Men dom klarade sig bra utan mig.

Jag måste tacka för alla era goa och värmande kommentarer. Dom uppskattas verkligen. Jag sa ju att ni skulle få stå ut med   mina deppiga stunder,och dom är inte slut än.Det kommer och går,men ni slipper i alla fall se mig,  

Idag vill knappt Peppe gå ut när snön står på tvären i luften.Husse fick nästan dra med han ut på lunchprommenaden.

Jag har tvättat och strukit en stor hög,så jagh får väl klappa mig själv på axeln. Nu ska jag sätta på lite kaffe,det tycker jag att jag förtjänat.

Skapa flashcards