Mitas guldkorn

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Marita "Mita" - 24 februari 2010 23:19

tänk att jag lyckades pricka in och se för en gångs skull när Sverige tar guld. Jätteroligt för dom,man blir riktigt glad för deras skull.

Men nu ska jag ta ut Peppe och kissa gonatt.Sen går vi och lägger oss och läser en stund.Ja jag läser och han ligger bredvid och snusar.Han behöver lite närhet nu.

Natti,natti.....

 






Av Marita "Mita" - 24 februari 2010 13:21

på södersidan här så droppar det, men nån vårkänsla det får man knappast om man sticker ut näsan. Det är lite kyliga vindar.

I morse såg jag hur granntjejen skulle backa ut bilen från deras infart, men hon körde snett och fastnade i snövallen. Hon ut och skottade,iklädd tunna tights höga snitsiga stövlar och en kort fuskpäls. Killen hennes är på skidsemester i Schweits,hon sa själv häromdan, att vad fasiken måste han åka så långt bort för att åka skidor när det finns så mycket snö här.Men resan var väl bokad sen tidigare. Som tur var så kom hennes syster som också bor här på gatan och erbjöd henne skjuts till jobbet.

Ja det är problem att ta sig ut här,vallarna tar upp all plats snart.

Jag körde själv upp i ena vallen förra veckan när jag hade bråttom till veterinären. Men en stor volvo klarar mycket,så jag kom loss.

Annars är det väl inte så roligt precis,jag försöker hålla mig sysselsatt för att tankarna ska skingras. Men jag kan knappt gå på foten,så prommenader kan jag glömma. Jag som älskar att vara ute med hundarna och gå.

I morse var jag ner till röntgen,och i går var det vårdcentralen. Nu är det bara att vänta på svar.Om dom ser nånting, jag tycker för farao att det räcker med ryggen och sprickan som jag har i bäckenet.

Att halta fram med en krycka det är inte nån lysande kombination när man har en hund som behöver sin sysselsättning och pommenader.Det är ju det som är roligt att få göra.

Nej nu ska jag rycka upp mig och inte deppa ihop totalt.Ni lär väl bli trötta på mig och mitt gnällande. Men ni får ha lite överseende med mig ett tag tror jag.

 

Free Orkut and My Space Good after noon Graphics Glitters

Ovido - Quiz & Flashcards