Mitas guldkorn

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Marita "Mita" - 19 februari 2010 22:20

på omröstningen,kommer när som helst.Det har varit underhållande ikväll som vanligt.Dom är så otroligt duktiga tycker jag.resultatet klart,det blev Elin,trots att hon har gått framåt och utvecklats. Men det hänger ju på hur populär man är också hos svenska folket.

Otäck vurpa igen i OS, Patrik Järbyn ramlade rejält,hur skadad han blev har dom inte sagt än.

Anna Haag kom tvåa,starkt gjort och jätteroligt för henne.

Vi åt varm smörgåstårta förut.Ett nytt  recept jag hittade i en tidning i veckan.Värt att prova tyckte jag.Riktigt gott tyckte både gubben och jag.

                 

             1 grillad kyckling, eller man kan som jag gjorde,

              ta några kycklingfiléer strimla o krydda på och

              steka ett par minuter.

              3 tomater

              2 avokado

              2 pkt tärnat bacon,á 140g

              1/2 pkt bacon,skivat

              1 pkt hönökaka

              2 påsar riven ost

              1 dl gröna oliver

              1 röd paprika

              ugn 225 gr,

                   gör så här:

           

            1.Plocka köttet från grillade kycklingen,

              eller strimla och stek 4 kycklingfiléer ett

              par minuter.

             Tärna tomaterna och avokadofruktköttet.

             Blanda kyckling,tomater och avokado.

           2.Stek det tärnade baconet, låt det rinna av på

             hushållspapper. Blanda ner i kycklingröran.Stek

             dom halverade baconskivorna och låt även dom

            rinna av på papper.Använd dom senare som

            dekoration.

          3.Lägg två hönökakshalvor på plåt med bakplåts-

            papper, så dom bildar en stor rund botten..Lägg

           på hälften av fyllningen, och strö över hälften av

          osten. Täck med ytterligare två bröhalvor.Lägg på

          resten av fyllningen och strö på osten som är kvar.

        4.Lägg gröna oliver runt kanten. Ansa och skär

          paprikan i strimlor.Lägg dem som en blomma mitt

         på tårtan.

       5.Grädda mitt i ugnen ca, 15 min, tills osten har fått

         fin färg.Stick ner baconskivorna runt mitt på

         tårtan.

       Servera direkt med en god dressing och sallad.

         

                                                  

                   

   Nehej,dags för gonattkissning av hundarna, det har börjat  blåsa och snöa. Famous verkar få mer problem med slem och hosta när kvällen kommer. Jag hoppas verkligen att den här natten blir bättre.

Nu säger jag gonatt och suss gott........

 

Myspace Comments

Av Marita "Mita" - 19 februari 2010 12:41

det är det som alla pratar om just nu.Folk man träffar i affären eller när man står och väntar på bussen. Tur det finns väder att prata om,för det finns ju alltid och tar aldrig slut.

Inte kul att gå hundprommenader nu.Peppe gillar inte att gå när snön blåser rakt in i ansiktet,vem gör det förresten.

Famous han brukar gå i alla väder,bara han får nosa på alla goa kissfläckar. Men nu när han inte är bra blir det bara kortare sväng runt kvarteret.

Han har hostat mycket i natt och fått upp mycket slem,det är inga dåliga mängder heller. så det har blivit mycket torkande och tvättande under natten.

Jag vill inte han ska ha för jobbigt,men han har börjat äta lite igen och verkar trots allt piggare och är feberfri.

Ringde till veterinären som jag har, han tyckte vi skulle vänta lite till och se.Fortsätta med slemlösan och penicillinet ett par dagar till. Jag kan ringa när jag vill under helgen om Famous blir sämre,det känns tryggt.

Det är det här som är det svåra som hundägare, att ta det jobbiga beslutet. Jag vill inte,jag har en´stor klump i bröstet.Tänker att han har ju börjat äta lite och verkar hungrig,men sen är det den där hemska rosslande hostan.Han ska inte behöva ha det jobbigt,men jag skjuter upp beslutet lite till.Är jag egoistisk?

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards