Mitas guldkorn

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Marita "Mita" - 14 februari 2010 23:33

läsa en stund sen sova förhoppningsvis. Natti på er........

 

 

 

i will be dreaming about you goodnight

Av Marita "Mita" - 14 februari 2010 21:57

läste i tidningen om shopping och att bli en "shopaholics"

köpmissbruk fungerar som andra beroenden.Man vet aldrig om man är en person som fastnar. Den som är shopping beroende, kan inte styra sitt beteende,utan handlar tvångsmässigt och mår dåligt av det.

Jag tycker om att shoppa,men tack och lov kan jag styra det.Visst får man en kick och blir glad,speciellt om man hittar nåt snyggt till bra pris.

Man kan göra en test för att se om ligger i riskzonen.

1.Blir du rastlös och irriterad om du inte kan shoppa?

2.Shoppar du fast du bestämt dig att inte handla något?

3.Får du skuld och skamkänslor när du har shoppat?

4.Tänker du på shopping större delen av din vakna tid?

5.Shoppar du mest när du är ledsen,besviken,arg eller för att döva ångest?

Så tolkar du testet:

Svarar du ja på fler än två av frågorna, finns risken att du är shoppingberoende, och kan behöva hjälp.

Jag klarar mig,kan fortsätta shoppa...  

   

 

Av Marita "Mita" - 14 februari 2010 16:50

det blev så,för när jag skulle ta på mig och ge mig iväg med Peppe, så kom Famous och såg så glad ut. KLart han skulle följa med när han så gärna ville det. Vi åkte i väg bort till Rynningeviken och gick en lagom sväng med hundarna.Dom fick vara kopplade, dels så ville inte jag att dom skulle busa utan ta det lugnt, sen var det ganska mycket folk och även hundar. Men oj så skönt det var i solen. Vi gick upp till stugan på höjden och satt och njöt där i solskenet.Lyssnade på fågelkvittret och takdroppet. Famous verkade så glad och nöjd. Hoppas han kan äta med god aptit sen.

Tog lite bilder med mobilen. Fin utsikt från raststugan ut över Hjälmaren.Mycket folk där som åkte långfärdsskridskor.  

Av Marita "Mita" - 14 februari 2010 12:27

det är takdropp och fåglarna kvittrar, så det är ju helt ok vad det gäller vädret. Annars så har det varit si och så med sömnen inatt. Famous har hostat och fått upp en massa slem inatt,mer oroligt än förra natten. Han får ju inte i sig pencillinet som han ska heller, eftersom han inte vill äta. Det är rätt stora tabletter så jag är tvungen att hacka sönder dom och blanda i.Jag har försökt med korvbitar,köttbullar och pannkaka.Men han tar lite sen vänder han bort huvudet. Det var nån som skrev att jag skulle lägga tabletten nere i svalget.Jag vet att det brukar funka ochj göra så, men nu går det inte. Han har så besvärligt nere i halsen och är så irriterad så det är ingen idé. Jag ska ringa i morgon och prata med dom hur jag ska göra. Jag tror nog han är lite hungrig, men så fort han äter lite så börjar han hosta och får upp allting. Är jag orolig? JA,det kan man lugnt säga. Fast jag försöker vara lugn utåt.

Det är ju en så fin dag, och vi hade tänkt hitta på nåt roligt,men det får bli en lugn dag hemma. Men jag ska ta Peppe gubben på en tur sen så han  får springa av sig lite. Han är ju så bekymrad också.

Jag hoppas ni alla får en fin ,

 

Visit <a href=SweetComments.net" /> 

Ovido - Quiz & Flashcards