Mitas guldkorn

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Marita "Mita" - 4 februari 2010 22:18

i tidningen stod det om en vägskylt som visade en rolig gubbe med olika miner beroende på hur fort man körde.

Den sattes upp på 30-sträckor. Visar gubben glad min, kör man lagligt.

En sur min visar att man kör för fort.

Kul grej, undrar om den gör nån nytta?

Nu ska jag ta ut mina roliga gubbar för gonattkissning,hundarna alltså,  

Sen blir spikmattan och lite läsa bok innan sovdags.

 

sweet dreams

Av Marita "Mita" - 4 februari 2010 16:37

det  är väl ändå skönt, då går vi åt rätt håll trots allt. Nästa helg så börjar vinter OS, och om drygt en månad startar fotbolls-allsvenskan. Det är snabba kast. Undrar hur många planer som är spelbara, men det är klart, finns det konstgräs så går det väl bra. Fast det krävs väl en del arbete innan i alla fall.

Städningen är klar,men det blev lite senare än vad det var tänkt.Gubben fick sticka iväg en sväng.

Nu kom grannen hem, han har inte skottat bort snövallen,men han har en fyrhjulsdriven volvo som är rätt hög, så han brukar klara att forcera den. Men det blir ganska så moddigt att ta sig förbi där.Han kunde väl för fasiken skotta undan lite i alla fall. Nej nu ska jag vara snäll,  

Värre var det en bit längre bort på gatan i morse. Där skulle mamman i huset köra barnen till skolan, och hade lite bråttom. Hon chansade på att bilen skulle komma över snövallen utan skottning,och då hade hon ändå sin kille hemma som kunde ha skottat undan. Hon körde såklart fast, och det tog ett bra tag innan dom fick loss bilen.Gubben gick dit och hjälpte till. Så kan det gå när man har bråttom.

Köpte lite må bra saker när vi handlade.

Ett gäng frasiga tulpaner, en härlig föraning om våren.

Två cd skivor, jag tycker det är så bra när det är samlat massor med bra låtar på två dubbel cd,n. Bla, fick jag med Darins Viva la Vida. Den är så bra. Nu har jag poppat under städningen,det blir mycket roligare då.

Av Marita "Mita" - 4 februari 2010 12:21

igår kväll så strulade det hela tiden.Jag satt och skrev ett inlägg, så skulle jag knata runt hos er en sväng.Men det var driftstörningar och databasen kunde ej nås,så jag gav upp till slut.Därför blev det inget gonatt till er. Idag står det igen att det är driftstörningar och att dom jobbar på det, så rätt som det är så kanske det försvinner igen. Men då vet ni vad det är.

Vi har lyckats skotta oss fram över den höga snövall plogbilen fixade till här i morse. Så sen har vi varit och handlat, lika bra att passa på när inte gubben ska ut på jobb. Sen får vi hjälpas åt med städningen,tänk vad smidigt och fort det går när man är två. Fikat har vi gjort,min lunchlatte måste jag ha.Gubben köpte en semla till kaffet, men duktiga jag tog en smörgås i stället.Sportbröd, väldigt nyttigt,  

Det flyger lite flingor i luften,men blir det inte mer än så här gör det inget, nu får det för fasiken räcka,

Nehej, dags för hundarnas lunchprommis,

Vi hörs hoppas jag.....

  

Ovido - Quiz & Flashcards