Mitas guldkorn

Alla inlägg under januari 2010

Av Marita "Mita" - 9 januari 2010 23:00

komma in här och titta till er och önska en underbart god natt,.

Det har varit fullt hus och fullt upp,men oj så roligt.

Somnade såklart i soffan här,så det bidde inget knappande på datan för mig,

Hörs i morgon.

 

 

free myspace comments

Av Marita "Mita" - 9 januari 2010 12:25

om kylan alltså. När jag gick upp i morse så var det 26 minusgrader. Tog ut hundarna på morgonkissningen när jag hämtade in tidningen.Det var snabbt avklarat för dom. Själv så fick jag stå och mickla med låset på brevlådan och svära.När jag väl hade fått upp det och tagit ut tidningen,så kunde jag inte vrida runt nyckeln igen.Jag var rädd att den skulle gå av,så den fick sitta kvar tills lite senare när gubben kunde lirka runt den.

Vi har varit på stan en snabbis på förmiddan. Det var inte mycket folk ute kan jag säga. På torget var torghandeln inställd.Tror faen det, ingen vill väl stå där och frysa.Varken dom som säljer eller dom som ska handla.För kallt att ta upp plånboken,  

Nej idag blir det inte mycket ute,bara hundprommenader får det bli. Lite senare på eftermiddan så kommer Amanda och Ida förbi med mamma och pappa.Då kan Amanda leka med dom nya sakerna jag köpte.

Ha de gott alla,denna svinkalla lördag...

 

Den här utsikten har jag här vid datorn,

 

Vovvarna ligger och gottar sig i värmen. Jag hade förresten glömt att ställa undan mina fårskinnstofflor förut när vi åkte iväg.Så Peppe hade kalasat lite till på dom.Attans också,men jag får skylla mig själv. Som tur var så hade han gnagt på samma ställe lite grann,så jag kan fortfarande ha dom.  

Av Marita "Mita" - 8 januari 2010 22:52

Pyzam Glitter Text Maker 

termometern visar 26 minusgrader nu,och det är faktiskt kallaste som varit hitills här i Örebro.

Tur hundarna har varit ute och kissat gonatt.

Premiären på Let´s Dance var helt ok tycker jag. För att vara första omgången så tycker jag dom var duktiga. Till och med Willy gjorde så gott han kunde med glatt humör.

Jag sitter här med tårarna i ögonen fortfarande,tog en godisbit förut och herregud vilken syrlig sak det var,inte nog med det,jag satte så klart i halsen och höll på att hosta livet ur mig.Tårarna bara sprutade.

Nu tänker jag borsta bissingarna jäkligt noga,krypa i säng och läsa en stund. Vara glad att jag har det varmt och skönt inne och ett gosigt duntäcke att burra in mig under,

Natti,natti....

 

Fantasy Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 8 januari 2010 16:29

Pyzam Glitter Text Maker 
ikväll är det dags för ett av mina favoritprogram.

Yes! Let`s Dance börjar, jag älskar att se hur dom utvecklas under resans gång.Sen alla vackra klänningar dom får ha.Helt underbart.

Så dags att börja fixa med mat så det bara är att sätta sig i soffan och njuta sen.

  

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes

Av Marita "Mita" - 8 januari 2010 14:33

och det är inte lika varmt där nere kan jag säga.Men jag var tvungen att plocka ur tumlaren. Solen har ju legat och värmt på här i rummet,men nu är den på nedåtgående.

Det blev inte så lång prommis förut med hundarna,jag kan ju inte få på mig vanten på gipshanden utan hjälp.I den här kylan behövs det verkligen.Dröjer inte länge förräns handen är stelfrusen.

Snart dags att sätta på kaffe,gubben är väl på ingång om en stund.

Dom här två kaffe muggarna fick vi i julklapp,och jag kan säga att man blir så varm om hjärtat varje gång jag ser dom.

Smakar extra gott att dricka ur dom.

Tog lite kort på Amandas leksaker jag köpte igår,

Lite köksgrejer, en kaffebryggare bla,

Modellera med olika mått att ta ut figurer med.

Ett städsett, Amanda älskar att hjälpa till med städningen,än så länge får man väl säga,*ler*

Nehej,dags att dra på bryggaren,

 

Hot Comments 

Av Marita "Mita" - 8 januari 2010 09:31

Pyzam Glitter Text Maker 

Kylan stjäl både pengar och energi.Elmätarna snurrar fort som tusan nu.

Man vet att det har varit extremt kallt när temperaturen har stigit till runt 10 minus,och då tycker man det är "varmt". Dom senaste dagarna har ju kvicksilvret sjunkit lika fort som Tiger Woods trovärdighet.

Vinnare och förlorare på den här kylan...

Det står säkert många dystra villaägare och tittar på termometern dessa dagar.En klar fördel just nu är att ha bundet elavtal.

Stackars vovvarna, dom fryser trots täckena.Igår var det skapligt, men idag är det kallare igen.Minus 19 står det nu.Man ser hur dom riktigt tar sats innan dom skuttar ut genom dörren.

Vi ska ta en kortis nu,medans tvättmaskinen går och elmätaren snurrar fortare än en sågklinga.

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Av Marita "Mita" - 7 januari 2010 22:32

jisses vad är det för istid som drabbat oss. Hoppas alla fästingar stryker med,eller i alla fall minskar,det vore ju något positivt.

Jag har suttit framför tv,n och sovit,så nu ska jag väl lägga mig på riktigt. Men då kommer jag vara klarvaken,garanterat.Så det blir väl till att läsa en stund.


Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 7 januari 2010 17:39

nej idag har det varit ja kanske inte superskönt för det har blåst lite grann i stället.Men ändå bättre än förut.Bara tillfälligt verkar det,för i morgon ska det tydligen bli kallare igen.

Idag har det varit stora handlar dagen,bäst att fylla på förråden.Sen har vi städat.Tänk vad fort det går när gubben hjälper till. Han dammsuger fort som attan,jag skulle tro att han har lite "runda"hörn,men jag säger inget,hi,hi.

Själv går jag runt och dammar,och det tar betydligt längre tid.I och för sig så har jag ju bara en hand.Men det går rätt bra faktiskt. I morgon sticker gubben ut på jobb, så det är bäst att passa på när man kan få hjälp.

När vi var och handlade så passade jag på att köpa lite nya leksaker till Amanda som hon kan ha här.Dom gamla som jag har börjar hon bli lite för stor för. Dom kan Ida ta över mer och mer.Nu var det rea på leksaker. 50 -70% prisnedsänkning.Typiskt när julen är över.

Vi har varit iväg med hundarna också på eftermiddan så dom har fått rejsat av sig ordentlgt. Peppe for iväg efter ett rådjur,men han hinner ju aldrig ifatt dom i den djupa snön.

   

Famous och Peppe mattes guldklimpar med snö på nosarna.

Nu ska jag grädda pannkisar,så gott,och det blir smakbitar till vovvarna också och det vet dom om.    

 

Ovido - Quiz & Flashcards