Mitas guldkorn

Alla inlägg under januari 2010

Av Marita "Mita" - 23 januari 2010 23:38

har suttit och kikat runt hos er lite varteftersom. Filmen var så där, så jag har hoppat runt lite,och då blir det inte riktigt bra tycker jag. Men strunt samma.  Dags att släcka ner och läsa ett kapitel,sen somnar jag så bra.

Suss så gott alla.....

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 23 januari 2010 16:37

som kaffet smakar supergott.  Vi var en sväng ut på landet så hundarna fick strosa runt,det är bara det att snön är så djup på många ställen att dom knatar runt stugan där det inte är lika mycket snö. Peppe han stod gärna på verandan och spanade.

Men det var riktigt skönt fast inte solen var så där riktigt framme som tidigare på morgonen.

På hemvägen så åkte vi förbi Plantagen, dom hade rea på ljus,utgående färger.Men vadå,det spelar ingen roll, huvudsaken dom lyser. 

Köpte även en glittrande fin ljuslykta.Den får vi tända nu ikväll.Skymningen håller på att sänka sig, så det blir myspys med levande ljus och god mat sen vid tv,n.

Stjärnorna på slottet,sen har jag sett ut nån film jag ska se.

Ha de gott....     

 

free myspace comments

Av Marita "Mita" - 23 januari 2010 13:02

solen lyser på oss,kanske en aning blek,men ändå. Himlen var mycket ljusare i morse än den varit på länge känns det som.

Vi har varit iväg med hundarna,en riktig kämpa prommenad i djupsnön. Inte frös man då,herregud svettig och lika torr i munnen som Let´s dance dansarna.Tungan satt fast uppe i gommen,  En riktig genomkörare, men skönt efteråt. Kaffet smakade underbart sen.

Vi ska iväg sen och se till katterna hos ena sonen. Han är med familjen uppe vid klacken där dom har husvagnen uppställd nu på vintern.Amanda älskar att vara där och sova i husvagnen.

Sen tar vi svängen förbi ute på landet och kollar läget.

Det är ju så härligt väder, att man vill passa på att vara ute så mycket som möjligt.

 



>

Av Marita "Mita" - 22 januari 2010 22:31

nu är snart  Let`s dance slut, och kvällen också. Gratängen var jättegod,så proppmätt blev man. Men nu ska jag snart lägga mig och räta ut ryggen,den värker. Har läst ut boken jag höll på med, så nu får jag börja på med en ny. Alltid spännande.

Det blev Peter Whalbäck som åkte ut i kväll. Tack och god bye....

 


Good Night Comments

Av Marita "Mita" - 22 januari 2010 17:36

det är så otäckt med alla istappar som hänger ner på många ställen. Fastighetsägarna är faktiskt skyldiga att ta bort dom.

För ett par år sen så hände det en dödsolycka, så fruktansvärt onödigt. Det räcker heller inte att ställa ut stöttor och avgränsningar och tro att det är frid och fröjd.

Såg idag ett par pojkar som stod innanför en sån avstängning och skakade i stuprännan för att testa om istapparna skulle rasa ner. Dom förstår inte allvaret och lyssnar om man säger åt dom.     

Nu är det dags att börja med maten. Ikväll blir det potatisgratäng med salami och persikor.Mumsigt

Hundarna har fått rejsa av sig borta vid Rynningehagarna och ligger och vilar.

Ha fredagsmysigt nu.  

 

free myspace comments

Av Marita "Mita" - 22 januari 2010 14:25

 

jag kom på att julgrdinerna i köket satt kvar. Tänk vad man vänjer sig och inte ser saker som är för nära inpå. Eller också hade jag förträngt det,eftersom det stöter på lite problem när man inte riktigt har två händer att jobba med.

Men till sist var det gjort,med svett och tårar. Man vill ju klara sig själv eller hur?

Gick en långprommenad tidigare på förmiddan,riktigt skönt ute.

Hundarna blev nöjda,och efter lite korvletning så kröp dom ihop på min säng och somnade.

Jag oljade in köksbänken förut, med parafinolja,så nu ser den som ny ut.  

Nu kom gubben hem, så vi fikar väl och åker en sväng med hundara sen.

Ha de...

 

Myspace Quotes

Av Marita "Mita" - 21 januari 2010 23:28

ja det är ju inte helt tyst förstås,tv,n står på det lägsta och lappen susar svag, vovvarna snarkar bredvid mig.

Jag sitter och tittar på Änglagård andra sommaren. Den är så bra tycker jag. Klockan börjar bli mycket men filmen är snart slut.

Jag tog faktiskt en tupplur förut  efter vi hade städat klart och fikat på eftermiddan. Det var inte meningen,jag skulle bara ligga och gosa hos hundarna,sen plopp så somnade jag bara. Riktigt skönt var det.

Men nu ska jag lägga mig och läsa en stund,filmen är slut så  natti,natt.

Ni har väl kramats idag på stora kram-dagen....

 

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 21 januari 2010 12:59

ja tro det eller ej,himlen är faktiskt lite ljusare med färgskiftningar.

Det är plogat och fint,till och med sandat på de flesta ställen.

Vi har varit och handlat,och det är tur jag har hjälp av gubben,för jisses vad det är svårt och knaggligt att köra kundvagnen på parkeringen.

Jag försökte övertala honom till att köpa broddar.Men det var tvärnit direkt. Vadå,jag halkar inte säger han,  lite väl stöddigt tycker jag. Precis som han skull vara nån sorts övermänniska.

Jamen du ser ju hur lätt hänt det är försökte jag. Men icke,han var envis som en röd gris. Han tycker nog det är pinsamt och att det bara är pensionärer som har det. Men där har han  fel,jag har sett många yngre som har det den här vintern, så det kommer mer och mer att även dom yngre har det.

När vi går tillsammans med hundarna så ser jag ju hur han halkar och far. Det är bara tur att han står på benen.

När vi kom hem förut så ringde mellan sonen och säger att det är ingen fara med mig men det har hänt en olycka här på jobbet.

Han vet hur orolig jag blir om jag hör nånting på radion. Dom brukar ju gå ut och säga när det händer arbetsplats olyckor. Det var en kille som fallit ner från en truck och slagit i huvudet ganska illa.

Så det är ju snällt att sonen tänker på sin oroliga mamma. Det var samma sak när det var en storbrand där.Herregud så orolig jag var innan jag visste att han var oskadd.

Idag är det stora KRAM dagen. Så passa på att kramas ordentligt.  

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Skapa flashcards