Mitas guldkorn

Alla inlägg under januari 2010

Av Marita "Mita" - 26 januari 2010 11:49

det läste jag i tidningen i morse. Herregud alltså, vad hon måste ha lidit.

En funktionshindrad äldre kvinna på ett gruppboende som fallit och hade svårt att gå efteråt,ordinerades Alvedon och gångträning.

Kvinnan fick lida mycket eftersom hon inte kan tala och berätta hur hon mår.

Händelsen har anmälts till Socialstyrelsen enligt Lex Maria.

Hon gjorde först vissa framsteg med gångträningen.Men sen försämrades hon och ville varken gå eller stå.

Det tog sammantaget tre och en halv vecka efter fallet och två veckor till innan kvinnan kom till sjukhus för undersökning. Där det konstaterades en höftfraktur.

Ett oerhört onödigt lidande för kvinnan.

Missförstånd och dålig kommunikation mellam ansvarig vårdpersonal kan förklaringen enligt ansvariga på kommunen.

Kvinnan uppges nu må ganska bra och kan gå med stöd.

Jag tycker jag har nog ont med min brutna handled.Vad ska då inte hon haft med bruten höft.

Usch, jag blir så ledsen när jag läser sånt där.

   

Annars är det väl lugnet före stormen idag,alla pratar ju om ovädret som ska komma. All denna snö som väntas, var skall man göra av den,det är ju redan stora högar ute vid trottoaren.

Gick en långprommis tidigare på förmiddan med hundarna,men gud vilken kramp jag får i vaderna. Undrar om det beror på att det blir så hårt och stumt underlag när man går med broddar under skorna. Inte roligt,snyft...

 

Winter Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 25 januari 2010 22:38

tittade precis på vädret,det såg inte så roligt ut. Kraftig blåst och ymnigt snöfall,oj,oj,undrar hur mycket det ska komma? Vill inte ha mer nu,  

Nu govänner blir det natti,natti,

först hundkissning sen läsning,...

 

Fantasy Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook
Commentst

Av Marita "Mita" - 25 januari 2010 21:29

jag tittar på Spårlöst och lättrörd som jag är så grips man av deras livsöden. Spänning och väntan byggs upp,sen när dom väl träffas så flödar känslorna över.

Jag skulle ju städa lite i källaren,men dammsugningen gick inte så bra,så det fick jag ta gubben till sen.

Fick för mig att vi skulle dra fram kylskåpet sen efter maten.Det gör man ju inte speciellt ofta,jisses vad mycket damm det var,och hundgodis som rullat in där under.Svoop in med det i dammsugaren bara.

 

Myspace Comments, Funny Comment Codes, Animations, Comment Glitters, Glitter Graphic s, Pictures, Graphics for your myspace profile and myspace comments at superhotfile .com
SuperHotFile.com Yuwie myspace comments Hi5 comments Orkut glitter graphics

Av Marita "Mita" - 25 januari 2010 12:39

ja tro det eller ej, men solen skiner in så mycket att snart ser jag inte vad jag skriver i skärmen. Ett strålande vinterväder.Lagom kallt,bara minus 4 grader.

Jag var bort till skogen tidigare med hundarna, det var ingen där så vi var alldeles ensamna. Mycket spår i snön efter harar och rådjur. Sen hade vi lite korvletning när vi kom hem i snön.

Fick fikafrämmande så det blev två lattar att göra i ordning.

Gubben var hem på snabblunch och har farit iväg igen.

Mina fönster är alldeles randiga på en del ställen,undrar hur det kommer sig? Det har ju inte varit varken regn eller töväder på länge. Det ser inte så kul ut nu när solen ligger på. Men det får allt vara nu,ingen fönsterputsning förräns vårvärmen kommer.

Fick ett vykort från min syster,hon och hennes nya kärlek är i Thailand och dyker.

Tänk vad kärleken kan göra, hon har aldrig dykt i hela sitt liv. Men sen hon träffade honom med stort H, han dyker alltså. Så har hon gått en kurs och nu är det hennes stora passion,förutom honom då,  

Nehej, jag ska väl gå ner i källaren och röja undan lite så gott det går. Försöka dammsuga med en hand,allting går för den envise.

 

Av Marita "Mita" - 24 januari 2010 22:52

ja jisses vad  fort det går på slutet med batterinivån. Har suttit här och bara tittat runt hos er,men hinner inte mer nu. Kommer igen i morgon. Ska kolla klart på filmen på trean,sen blir det sängen och läsa en stund.

Hörs i morgon.....

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 24 januari 2010 18:53

Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 24 januari 2010 18:21

Visit <a href=SweetComments.net" /> 
jag brukar läsa fotbollsfrun Malin Wollins krönikor i Aftonbladet.

Kände mig lite gladare när jag kollade vad hon skrev igår.

Som att mat är livet, om man inte kan äta, vad ska man göra då?

Mycket kan man göra avkall på här i livet, men mat får aldrig vara en av dem.

Vi måste lära oss att skilja på onyttigt och onyttigt,

En hembakad fika tillsammans med goda vänner,kanhända innehåller lika många kalorier som en snickers framför datan när texterna inte vill skriva sig själva, men det är skillnad på socker och socker.

Sött ska avnjutas tillsammans.Sött ska inte vara en tröst från livet.  Så sant!

Nybakad äppelkaka  som fortfarande är varm i mitten.vetebröd,småkakor och skorpor från en glasburk med lock vid köksbordet glad samvaro och prat.Det sockret är inte onyttigt.

Att stående smula blockchoklad direkt från skafferiet klockan 21,30 för att sockersuget tar över eftersom lunchen var så torftig och frukosten hoppades över, det är onyttigt och väldigt onödigt.

När man är mätt slutar man äta. Man ska inte solka ner minnet av god mat genom att äta tills man mår illa.

Ät och njut och må inte dåligt. Ingen ångrar den uppätna bullen på sin dödsbädd.

 

Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 24 januari 2010 15:31

ja jag är helt ur humör. Fy för att känna sig sån här. Jag har inte lust med nånting,. Kanske beror till viss del på att igår kände jag mig bättre i handen, men idag är det ont ,ont som gäller.

Jag som har lätt att deppa ihop,tänker såklart att det kommer aldrig bli bra igen.

Så ursäkta,men idag är det tycka synd om sig själv dag,  

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Ovido - Quiz & Flashcards