Mitas guldkorn

Alla inlägg under januari 2010

Av Marita "Mita" - 3 januari 2010 13:39

Ja när man vänder ryggen till. Fast jag får nog erkänna att jag glömde bort lite också,  Jag skulle bara göra en annan sak emellan.Ja,ja, det var bara att torka av spisen.

Vi var ute med hundarna på förmiddan borta vid strandängarna så dom får springa lite. Men det är inte så lätt att springa i snön,och inte lätt att pulsa fram heller.Så motion får man.Benen är som spagetti när man kommer upp på vägen igen.

Gubben fick ta lite bilder med sin mobil.

               

  

Famous vill gärna pussas lite. Dom var ganska nöjda när vi åkte hem. Vem var inte det,det blåste iskalla vindar.

Nu står köttfärslimpan i ugnen,den är nog snart klar. Ska smaka gott.

Idag får jag gå och oroa mig för dottern och hennes sambo som är på väg hem från norrland. Men dom är inte hemma förräns ikväll nån gång, så det kommer kännas som en lång dag.

Nehej,dags att ta ut köttfärslimpan.

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Av Marita "Mita" - 2 januari 2010 22:30

så här fina ser inte mina fårskinnstofflor ut nu,

  

nej minsann, den ena är det luddiga skinnet borttuggat på den ena sidan. Peppe, vad har du gjort,  när vi kom hem från fikat hos sonen förut,så hade Peppe under tiden roat sig med att slita loss stora tussar från toffeln.Hela min säng var fullt med sånt. Hur barnslig får man vara,hmm..Peppe,du är ändå 4 år. Det var väl nån sorts protest att han inte fick följa med. Men dom har två stycken katter hos Peter och Fia,så det hade inte gått.

Ikväll har det blivit tittande på Stjärnorna på slottet,jag tycker det är riktigt behagligt att titta på det i år,jämfört med tidigare.Kjelle Bergkvist han är ju bara för skön,och Siwan,ja dom är bra allihopa.

Sen såg jag sista delen på Olycksfågeln. Men helt klart så är böckerna mycket bättre. Jag har ju läst ut Fyrvaktaren nu,så nu måste jag leta ut en ny bok att börja med.

I morgon så ska dottern och hennes sambo åka hem från stugen uppe i norrland. Då får jag oroa mig igen för resan hem på ishalkiga vägar.

Nehej,dags att krypa i säng.Jag har två olästa böcker att välja på,får se vilken det blir.

Natti,natti........

   

Av Marita "Mita" - 2 januari 2010 13:06

det var det igår på nyaårsdagen.Så stod det i tidningen i alla fall.Många som botar baksmällan med lite fet mat eller helt enkelt inte orkar laga nån mat.Då är det perfekt att köpa en pizza.

På  nyårsdagen köper vi flest pizzor under hela året.

Kebab pizzan tillhör en av storfavoriterna. En undersökning visar också att sås till pizzan var ett vinnande koncept under 2009.Överst på listan stod kebabsås, tätt följt av bearnaisesås.

 

 

Vi åt inte pizza faktiskt,utan det blev tortillas. Mexikanskt är inte heller helt fel efter all jul och nyårsmat.

Nu ska vi snart hem till andre sonen och fika.Ska bli roligt att träffa Amanda och Ida också.

Blir till att knata av sig mer kalorier sen till kvällen,  

So long så länge.....

 

Av Marita "Mita" - 1 januari 2010 22:55

tittade på Olycksfågeln av Camilla Läckberg förut,och jag måste säga att jag blir besviken.Det är mycket som inte stämmer överens med boken.Man blir lite förvirrad tycker jag. Nej då var det roligare att se bönderna, hur fortsättningen blev.Man blir riktigt rörd att se hur bra det gått för en del.

Herregud så mätt jag är. Man äter ju bara. Först är man borta och fikar,sen kommer man hem och fortsätter äta. Det är tur man har hundar så det blir ett antal prommenader om dan.

Gjorde förresten valnötsblock förut,så himla gott.Ett gammalt recept som jag har fått från min mamma,som fick det från sin mamma.Därför är det gamla mått,som kkp i stället för dl.Receptet finns på min hemsida.

Ikväll blir det tidigare i säng,

så natti,natti på er nu....

Av Marita "Mita" - 1 januari 2010 13:07

ja det lär nog vara lugnt en bra bit in på eftermiddan.Då kommer alla festfirare ut på välbehövliga prommenader. Vädret är ju så underbart vackert.Vi har varit och pulsat i skogen med hundarna i snön. Dom skuttar fram som två rådjur i snön.Färgen är ju likadan,gyllenbrun.

Lite sovmorgon blev det allt,eftersom man var vaken lite längre än vanligt.

Sitter här med min latte, och njuter av stillheten.Idag kom det ingen tidning,men vi stannade vid macken och köpte Aftonbladet, så det blev en uppdatering på vad som hänt under natten. Här i Örebro har det varit stökigt med mycket fylla.

Otroligt vackra fyrverkerier såg vi som dom sköt upp borta vi slottet.Det syns så bra ända hem till oss.

Vi ska hem till ena sonen och fika sen, annars blir det lugnt idag. Ligga i  tv,soffan och äta praliner,  

Mer prommenader och njuta av det vackra vinterlandskapet förstås.

Skapa flashcards