Mitas guldkorn

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Marita "Mita" - 28 januari 2010 22:14

med att sitta här och bara slappa vid tv,n. I morgon blir det full fart hela dan antagligen. Fia,svärdottern kommer med barnen Amanda och Ida, sen så ska vi gå på Hindersmässan. En marknad som hålls i Örebro sista dagarna i Januari varje år. Finns mycket att handla om man vill. Marknadsgodis är såklart ett måste. Lite goda korvar och tunnbröd. Jag som älskar att shoppa skulle nog kunna köpa på mig en hel,del.Men  det brukar bli så kallt om fingrarna att man drar sig för att ta upp plånboken.

Tur det tänker väl gubben,  

Sen åker vi hem hit och äter lunch,sen ska Fia åka iväg med Ida och ta sex månaders bilder. Amanda stannar kvar hos oss ch sover över till lördag. Ska bli så roligt.

Så bloggen får vila lite.

Men jag dyker upp när ni minst av allt anar det,

 

 

free myspace comments

Av Marita "Mita" - 28 januari 2010 16:25

alla säger samma sak,ingen mer snö vill vi ha. Det har hållit på halva dan,och det fjösar på lite fortfarande.

Gubben han svär och skottar så svetten rinner,plogbilens snövall var inte rolig i morse,  

Idag har det varit stora handlardagen,tvungen att bunkra upp till söndagens middag med alla nära och kära.

Sen tvätt och städning.Gubben hjälper till som tur är,för dammsugningen och golvtorkning går inte bra med den onda handen trots att den är bättre. Men damma går bra.

Dags snart för sista hundprommisen för idag, sen blir det pannkaksgräddning,  

Tror jag lägger in en härlig sommarbild,istället för vinterbild.

Peppe och jag,gud så härligt att sitta i solen,

Mina grindvakter,håller koll på vad som händer på gatan.     

Ovido - Quiz & Flashcards